شناسهٔ خبر: 29245669 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قطر پيشنهاد ائتلاف پنج جانبه با حضور ايران و عراق داد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بغداد - ايرنا - برخي منابع رسانه اي در عراق از پيشنهاد قطر به مقامات عراقي براي تشکيل يک ائتلاف پنج جانبه با حضور اين دو کشور و جمهوري اسلامي ايران، ترکيه و سوريه خبر مي دهند.

به گزارش ايرنا، اين خبر درحالي منتشر شده است که يک هيات قطري به رياست 'محمد بن عبدالرحمن آل ثاني' معاون نخست وزير و وزير امور خارجه قطر سفري در دو روز گذشته در بغداد با مقامات مختلف اين کشور ديدار و گفتگو کرد.
اين منابع مي گويند: وزير امور خارجه قطر در اين سفر به مقامات عراقي پيشنهاد کرده است که ائتلافي پنج جانبه تشکيل شود تا اين کشورها بتوانند منافع مشترک سياسي و اقتصادي خود را بهتر پيگيري کنند.
منابع رسمي دو کشور هنوز در اين خصوص اظهارنظر نکرده اند.
گزارش حاکي است: محمد بن عبدالرحمن همچنين بر ادامه حمايت از عراق در دوره بازسازي و تامين مالي طرح هاي متوقف شده اين کشور تاکيد کرده است.
محمد بن عبدالرحمن در جريان سفر به عراق با رييس جمهوري، رييس مجلس، نخست وزير و وزير امور خارجه اين کشور ديدار و در خصوص روابط دو جانبه و راههاي توسعه آن بحث و تبادل نظر کرده است.
وزير خارجه قطر بعد از پايان ديدار از عراق و در نشست خبري با 'محمد علي حکيم' همتاي عراقي خود ، اظهار داشت: اميدوار به توسعه روابط خود با عراق هستيم. دستاوردهاي دولت عراق در پيروزي عليه تروريست ها کامل نخواهد شد مگر با ايجاد امنيت و ثبات منطقه اي که مورد حمايت دولت قطر هم هست. وزير خارجه قطر در سفر به عراق همچنين با 'نوري المالکي ' رييس ائتلاف دولت قانون ، 'هادي العامري' رييس ائتلاف انتخاباتي فتح ، 'سيدعمار حکيم' رييس جريان حکمت ملي، 'اياد علاوي' رييس ائتلاف الوطنيه و 'خميس خنجر' رييس ائتلاف المحور الوطني ديدار کرد و در گفتگو با آنان بر تعهد دولت قطر به حمايت از ثبات عراق تاکيد کرد.
روابط عراق و قطر در يک سال پاياني دولت 'حيدر العبادي ' نخست وزير سابق عراق، توسعه نسبي داشت .
خاورم *4**380**
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما