شناسهٔ خبر: 29207996 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

اخبار کوتاه خارجی

صاحب‌خبر -
 

امباپه گرانترین بازیکن جهان شد
مهاجم پاری سن ژرمن با کنار زدن هری کین و نیمار، ارزشمندترین بازیکن جهان شد.
به گزارش آس،‌ سایت CIES Football Observatoryهر ماه ارزش بازیکنان پنج لیگ برتر اروپا را بررسی می‌کند. این بار، کیلیان امبا‌په با ۵ر۲۱۶ میلیون یورو گرانترین بازیکن جهان لقب گرفت. ارزش مهاجم پاری سن ژرمن در ماه اکتبر، ۲۳ میلیون یورو افزایش یافت.
این اتفاق باعث شد هری کین با ارزش ۳ر۱۹۷ میلیون یورو به رتبه دوم سقوط کند. مهاجم انگلیسی به همراه نیمار، محمد صلاح و فیلیپ کوتینیو در رتبه دوم قرار دارند.
ارزش کنونی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به ترتیب ۶ر۱۷۰ و ۶ر۱۲۳ میلیون یورو است.

ندود: رونالدو شایسته‌ترین بازیکن دریافت توپ طلاست
ستاره سابق یوونتوس، کریستیانو رونالدو را شایسته‌ترین بازیکن برای کسب توپ طلا ۲۰۱۸ می‌داند.
به گزارش مدیاست، پاول ندود، ستاره سابق یوونتوس و نایب رئیس کنونی این باشگاه ایتالیایی به ستایش از کریستیانو رونالدو پرداخت.
ندود گفت: بازیکنی که یک بار توپ طلا را به دست می‌آورد، کار بسیار سختی دارد که بار دیگر این جایزه را کسب کند اما رونالدو نشان داده که چنین توانایی را دارد. او بدون شک بهترین و قوی‌ترین بازیکن است.
وی افزود: رونالدو از همه گزینه‌ها شانس بیشتری برای توپ طلا دارد. او هم در تیم ملی و هم در تیم باشگاهی تاثیرگذار ظاهر می‌شود و وقتی گل نمی‌زند، پاس گل می‌دهد و تاثیر خود را در هر حالتی نشان می‌دهد. به نظر من هیچ گزینه‌ای بهتر از رونالدو برای توپ طلای ۲۰۱۸ نیست.

شکست خانگی لیکرز در NBA
رقابت‌های لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا با برگزاری ۷ دیدار ادامه پیدا کرد.
به گزارش ایسنا، تیم بروکلین نتس در خانه در سالن بارکلیز سنتر به مصاف فیلادلفیا سونتی سیکسرز رفت و در پایان با نتیجه ۱۲۲ بر ۹۷ به پیروزی رسید.
در دیگر بازی مهم یکشنبه شب،تیم لس آنجلس لیکرز در خانه در سالن استپلس سنتر با حساب ۱۲۱ بر ۱۰۷ مغلوب میهمان خود تورنتو رپترز شد.
سایر نتایج دیدارها به شرح زیر است:
میلواکی باکس ۱۴۴- ساکرامنتو کینگ ۱۰۹
واشنگتن ویزارد ۱۰۸- نیویورک نیکس ۹۵
سن آنتونیو اسپرز ۱۱۰- اورلاندو مجیک ۱۱۷
فینیکس سانز ۱۰۲- ممفیس گریزلیز ۱۰۰
پورتلند تریل بلیزرز ۱۱۱- مینه سوتا تیمبرولوز ۸۱

جوکوویچ مرد شماره یک جهان شد
تنیسور صربستانی با وجود نایب قهرمانی در مسترز پاریس توانست در صدر رنکینگ ATPقرار بگیرد.
نواک جوکوویچ با وجود شکست در فینال مسترز پاریس برابر کارن خاچانوف روس توانست دوباره به صدر رنکینگ بازگردد. این شکست باعث شد اختلافش با رافائل نادال که به رتبه دوم سقوط کرد فقط ۵۶۵ باشد.
نادال سال گذشته در این بازی‌ها ۱۸۰ امتیاز به دست آورد اما امسال به خاطر آسیب دیدگی نتوانست شرکت کند. از طرفی تنیسور روسی ۶۰۰ امتیاز کسب کرد اما با فتح بازی‌های امنیاسپورت می‌تواند ۱۰۰۰ امتیازی شود.

رنکینگ تنیس مردان جهان:
۱- نواک جوکوویچ (صربستان) ،۲- رافائل نادال (اسپانیا) ، ۳- راجر فدرر (سوئیس)،۴- خوان مارتین دل پوترو (آرژانتین)،۵- الکساندر زورف (آلمان)،۶- کوین اندرسون (آفریقای جنوبی)،۷-چیلیچ (کرواسی)،۸- دومینیک تیم (اتریش)،۹- کی نیشیکوری (ژاپن)،۱۰- جان ایزنر (آمریکا)

برچسب‌ها:

نظر شما