شناسهٔ خبر: 29158848 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادعای العربیه: پیام هشدار رژیم صهیونیستی به ایران و حزب‌الله لبنان

یک رسانه سعودی مدعی شد مقامات رژیم صهیونیستی در دیدار با مقامات عمان و فرانسه پیام‌های هشدارآمیزی برای ایران و حزب‌الله لبنان فرستاده‌اند.

صاحب‌خبر -

ادعای العربیه: پیام هشدا رژیم صهیونیستی به ایران و حزب‌الله لبنانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه سعودی «العربیه» مدعی شد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار هفته پیش با مقامات عمان پیام هشدارآمیزی برای ایران فرستاده است.

به ادعای این رسانه سعودی، بنیامین نتانیاهو به ایران هشدار داده است: «تهران باید ساخت موشکها و راکتهای نقطه‌زن در خاک لبنان را متوقف کند، در غیر این صورت خطر جنگ لبنان و اسرائیل افزایش می‌یابد».

نشریه صهیونیستی هاآرتص چهارم آبان اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل مخفیانه به عمان سفر و با سلطان قابوس، پادشاه این کشور دیدار و درباره مسائل دو جانبه و منطقه ای گفتگو کرده است.

بیشتر بخوانید: تلاش علنی اعراب برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

العربیه همچنین مدعی شد  چند روز پیش از سفر نتانیاهو به عمان، «ایتان بن دیوید»، نائب رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نیز در دیدار با مشاور امنیت ملی فرانسه پیامی را برای نخست‌وزیر لنبان منتقل کرده بود.

 به ادعای العربیه در پیام «بن دیوید» اسرائیل از سعد حریری خواسته است تا کارخانه‌های ساخت موشک حزب‌الله را نابود کند و اگر دولت لبنان به این موضوع رسیدگی نکند، «اسرائیل این مسئله را حل خواهد کرد». «ایتان بن دیوید» با اشاره مستقیم به راه‌حل نظامی به مقام فرانسوی گفته است «اسرائیل هرگز این واقعیت (ادعای کارخانه‌های موشکی حزب‌الله) را نمی‌پذیرد».

به نوشته العربیه، بنیامین نتانیاهو قرار است 11 نوامبر با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در پاریس دیدار و گفتگو کند. پیش‌بینی می‌شود  نتانیاهو در این دیدار پیامی مشابه برای نخست‌وزیر لنبان ارسال کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در سال جاری با انتشار تصاویری مدعی شد حزب‌الله لبنان چند کارخانه تولید موشک در شهر بیروت دارد.

«جبران باسیل»، وزیر خارجه لبنان، این ادعاهای بنیامین نتانیاهو را اتهام‌های «کاملا» نادرست و در جهت توجیه حمله به لبنان خواند و با دعوت از تمامی سفرای کشور‌های مختلف در این کشور برای بازدید از مکانهای مورد ادعای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دروغ‌گویی او را در خصوص وجود کارخانه‌ها و انبارهای موشکی حزب‌الله در مناطقی از شهر بیروت ثابت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما