شناسهٔ خبر: 29006101 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

برگزاری سوگواره شعرهای کردی لری و لکی عاشورایی در دانشگاه ایلام

صاحب‌خبر -
ایلام ـ خبرنگار اطلاعات: در هفتمین سوگواره شعرهای کردی، لری و لکی عاشورایی «شین»، ۱۴ نفر از شاعران استان ایلام، آخرین سروده‌های خود را در سوگ سرور و سالار شهیدان، خواندند.

در آستانه اربعین حسینی‌(ع)؛ هفتمین سوگواره شعرهای کردی، لری و لکی عاشورایی «شین»، با حضور دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه، دکتر درویشی معاون اقتصادی استانداری، دکتر شیرخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی و آقای قاسمی رئیس حوزه هنری استان ایلام، مدیران استانی، شاعران برجسته استان ایلام و جمع زیادی از دانشجویان و علاقه‌مندان، در سالن آیت‌‌الله حیدری شهر ایلام برگزار شد. در این مراسم، دکتر علی اکبری، رئیس دانشگاه ایلام از چنین مجالسی به عنوان «محافل ارادت» نام برد و گفت: ارادت با حب و دل و عشق سر و سیر دارد و هر کسی با قدم، قلم، نذر، جان، نوحه و یا «شین» این ارادت را نشان می‌دهد.

دکتری علی اکبری، با تأکید بر اینکه خوشبختانه این سوگواره امسال با حضور همه شاعران استان برگزار و زبان‌های لکی و لری نیز به آن اضافه شد، افزود: با توجه به اینکه استان ایلام دروازه عتبات عالیات است و افتخار میزبانی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) را دارد، مایلیم این مراسم از سال آینده منطقه‌ای و با حضور همه شاعران کردی‌گوی برگزار شود.

محمد علی قاسمی رئیس حوزه هنری استان ایلام، نیز ضمن قدردانی از زحمات و همکاری‌های دانشگاه ایلام در اجرای این برنامه، از منطقه‌ای شدن این سوگواره استقبال کرد.

در این مراسم، نعمت‌الله داودیان، محمدرضا رستم‌پور، سالم پوراحمد، سمیه مهری، محمدرضا رشیدی، لقمان اندوزی، عبدالصاحب استوار، حیدر حسینی، صادق عزیزی، نور محمد ناصری، اسلام انصاری‌فر، روح‌الله باقلانی، محمدعلی قاسمی، و فرهاد شاهمرادیان آخرین سروده‌های خود را تقدیم سید و سالار شهیدان و یاران باوفایشان کردند.

همچنین اجرای نوحه‌خوانی فولکلور توسط بهادر مرادخانی و نی‌نوازی نور محمد ناصری در دستگاه همایون، از دیگر برنامه‌های این سوگواره بود.

نظر شما