شناسهٔ خبر: 28960570 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

معاون دفتر وزارت فرهنگ آذربایجان خبر داد؛

برگزاری اجلاس جهانی بشردوستانه باکو با شرکت ۹۷کشور

اجلاس جهانی بشردوستانه باکو، با ابتکار روسای جمهور آذربایجان و روسیه، از سال ۲۰۱۱ میلادی هر دو سال یکبار برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

گروه بین الملل آناج: واصف عیوض زاده، معاون دفتر وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان، از برگزاری ششمین " اجلاس جهانی بشردوستانه باکو" با حضور ۵۸۰ شخصیت جهانی از ۹۷ کشور و ۲۴ نهاد بین المللی در پایتخت جمهوری آذربایجان خبر داد.

عیوض زاده در نشست خبری با خبرنگاران گفت: این اجلاس روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته با موضوع ایجاد دنیای جدید و انسان جدید و با شرکت نخبگان فرهنگی از سراسر جهان در باکو برگزار می شود.

وی در مورد شرکت کنندگان این اجلاس، اظهارداشت: دو معاون دبیر کل سازمان ملل متحد، مسئولان سازمان های بین المللی مانند سازمان آیسسکو ( سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی)، سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه، اتحادیه بین پارلمانی، مجمع پارلمانی کشورهای ترک زبان، یونسکو، جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع، در این اجلاس حضور خواهند داشت.

این مقام وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان، با اشاره به حضور شخصیت های سیاسی از ۹۷ کشور در شمشین اجلاس جهانی بشردوستانه باکو،افزود: معاون اول رئیس جمهوری سودان، معاون نخست وزیر روسیه، معاون نخست وزیر اسلواکی، روسا و معاونین روسای پارلمان های اسلونی، اروگوئه، روسیه، مصر، بلارورس، ایتالیا و استونی از دیگر شرکت کنندگان این اجلاس هستند.

به گفته عیوض زاده، وزیران و معاونین وزیران فرهنگ گرجستان، مونته نگرو، ازبکستان، ترکیه، سودان، قزاقستان،تاجیکستان، اوکراین، افغانستان، فیلیپین، بلغارستان و بیش از ۴۰ نماینده مجلس از ۱۵ کشور و دیپلمات های ۴۶ کشور برای حضور در این اجلاس به باکو سفر خواهند کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه جمهوری آذربایجان در راستای تبدیل سرمایه نفتی به سرمایه انسانی تلاش می کند، موضوع این اجلاس – ایجاد دنیای جدید و انسان جدید -از اهمیت خاصی برای کشور ما برخوردار است.

لازم به ذکر است؛ اجلاس جهانی بشردوستانه باکو، با ابتکار روسای جمهور آذربایجان و روسیه، از سال ۲۰۱۱ میلادی هر دو سال یکبار برگزار می شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما