شناسهٔ خبر: 28960212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۴۰ کارت بازرگانی در قزوین ابطال یا تعلیق می‌شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: از ۵۴۰ کارت بازرگانی استان، ۱۴۰ مورد غیر فعال است و در مرحله تعلیق یا ابطال قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛ پرزحمت رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: طبق بخش نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بازبینی و رصد کارت‌های بازرگانی استان در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر از ۵۴۰ کارت بازرگانی استان، ۱۴۰ مورد در مرحله تعلیق یا ابطال است.

پرزحمت اضافه کرد: کارت بازرگانی مجوزی است که از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی صادر می‌شود و بعد از تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت دارنده آن می‌تواند برای ثبت سفارش و ترخیص کالا و واردات از مناطق آزاد اقدام کند.

مهندس پرزحمت یادآور شد: ۸۵ درصد کارت‌های بازرگانی صادر شده در استان در بخش صنعت هستند، اما در بخش‌های فنی، مهندسی، کشاورزی، ورزشی و فنی نیز کارت‌های بازرگانی صادر شده است.

وی با اشاره به فعالیت اتحادیه صادرکنندگان استان افزود: سال گذشته این اتحادیه با ۱۹۴ عضو در قزوین تشکیل شد که یک صد میلیون دلار صادرات داشت.

این مسئول ادامه داد: امسال تعداد صادرکنندگان نمونه ملی استان از ۲ مورد به سه واحد تولیدی افزایش یافت که نشان دهنده فعالیت مثبت بازرگانان و تجار ایرانی در افزایش طراز اقتصادی کشور و استان قزوین است.

استان قزوین سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی دارد.

انتهای پیام/

صدور ۵۴۰ کارت بازرگانی در  استان قزوین

برچسب‌ها:

نظر شما