شناسهٔ خبر: 28955374 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قرارداد طرح توسعه حمل و نقل ريلي براي 9 کلانشهر امضا شد

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - طرح توسعه حمل‌ و نقل ريلي درونشهري (جابجايي مسافر با قطار شهري) در تهران و هشت کلانشهر ازجمله اهواز سه شنبه با حضور وزير نفت بين شرکت بهينه سازي سوخت و شهرداري هاي اين کلانشهرها امضا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، اين طرح با اهداف بهبود و ارتقاي سفرهاي درون ‌شهري با مترو، دستيابي به اهداف قانون توسعه حمل‌ و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت و کاهش مصرف سوخت (بنزين، نفت گاز و سي.‌ان‌.جي) و کاهش انتشار آلاينده‌هاي زيست محيطي اجرا مي شود.
بر پايه اين طرح، 2 هزار دستگاه واگن جديد در تهران و يک هزار دستگاه در کلانشهرها تا سال 1400 به ناوگان مترو تهران و کلانشهرها مي پيوندد.
به گفته «محسن دلاويز» مديرعامل شرکت بهينه سازي مصرف سوخت، با اجراي طرح توسعه حمل و نقل ريلي شهري تا پايان سال 1409 در تهران يک ميليارد و 400 ميليون دلار و در کلانشهرها تا پايان سال 1414 يک ميليارد و 180 ميليون دلار در مصرف سوخت صرفه جويي مي شود.
پيش از اين، وزارت نفت به استناد ماده 12 قانون رفع موانع توليد رقابت‌پذير و ارتقاي نظام مالي کشور
مصوب 1394و آيين‌نامه اجرايي آن طرح «توسعه حمل‌ونقل مسافر با قطار شهري در تهران و هشت کلانشهر اصفهان، تبريز، شيراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم» را پيشنهاد کرد که پس از تصويب در شوراي اقتصاد، به شرکت بهينه‌سازي مصرف سوخت تکليف شد.
در همين پيوند، پارسال تفاهمنامه همکاري توسعه حمل و نقل ريلي شهري (مترو) ميان شرکت بهينه سازي مصرف سوخت و شهرداري ها امضا شد که بر اساس آن تا سال 1400، 2 هزار دستگاه واگن جديد شامل يک هزار واگن در تهران و يک هزار دستگاه در کلانشهرها به ناوگان ريلي مي پيوندد.
اين طرح با هدف بهبود وضعيت سفرهاي درون شهري مترو و کاهش مصرف سوخت و آلاينده ها اجرا مي شود.
اقتصام*6984*1961*6037
انتهاي پيام /*

نظر شما