شناسهٔ خبر: 28954173 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

210 قهوه‌خانه و باشگاه بدنسازی متخلف پاکسازی شد

دستگیری240 نفر از اراذل و اوباش پایتخت

رئیس پلیس پایتخت گفت: با اجرای چهارمین مرحله از طرح دستگیری اراذل و اوباش شهر تهران، 210 واحد صنفی متخلف همچون قهوه‌خانه و باشگاه بدنسازی، مورد پاکسازی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

 به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردارحسین رحیمی صبح دیروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای چهارمین مرحله از طرح برخورد با اراذل و اوباش، گفت: در 48 ساعت گذشته با اجرای این طرح، 240 نفر از اراذل و اوباش، مزاحمان نوامیس، زورگیر، مخلان نظم عمومی و کسانی که در فضای مجازی اقدام به تشویش اذهان عمومی کرده بودند، دستگیر شدند.
رحیمی افزود: بر اساس گزارش‌های دریافتی از شهروندان، تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 و تحقیقات انجام شده از سوی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، این مرحله از طرح انجام و 225 عملیات در نقاط آلوده اجرا شد که طی آن 210 واحد صنفی متخلف همچون قهوه خانه و باشگاه بدنسازی، مورد پاک سازی قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این طرح 68 تفرجگاه و پارک از لوث وجود اراذل و اوباش پاک سازی و 25 نقطه معرفی شده از سوی شهروندان نیز مورد پاکسازی قرار گرفت.
رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه 45 تن از دستگیرشدگان زیر 18 سال سن دارند، گفت: افراد دستگیر شده پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم، به خانواده‌هایشان تحویل داده شدند.سردار رحیمی با اشاره به اینکه 51 نفر از افراد دستگیر شده سابقه دستگیری و بازداشت به جرم اوباشگری داشته‌اند، اظهار داشت: در این طرح در مجموع، 64 قبضه سلاح سرد، 10 قبضه کلت کمری، دو قبضه کلاش و دو قبضه نارنجک کشف شد.
پلمب 16 انبار دپوی کتب غیرمجاز
وی از پلمب 16 انبار دپوی کتب غیرمجاز و برخورد با کسانی که به نشر کتاب‌های غیرمجاز می‌پرداختند، خبرداد و افزود: در این عملیات 333 هزار جلد کتاب که همگی فاقد مجوز چاپ، کپی غیرقانونی و بدون اجازه ناشر به چاپ رسیده بود، کشف و در این راستا 15 نفر دستگیر شدند.
رئیس پلیس پایتخت عنوان داشت: این اقدام در راستای حمایت همه‌جانبه از حقوق ناشران، نویسندگان و کتابفروشان به اجرا درآمد و هماهنگی لازم با اتحادیه‌های صنفی مرتبط انجام شد تا کتب فاقد مجوز، ضاله، غیر قانونی و کپی‌های بدون اجازه جمع‌آوری شوند.
رحیمی از دستگیری افرادی خبر داد که با جعل عنوان پلیس اماکن به واحدهای صنفی مراجعه کرده و از مالکان آنها اخاذی می‌کردند.
وی با اشاره به دستگیری یک کلاهبردار اینترنتی سابقه‌دار گفت: این متهم پیش از این به جرم کلاهبرداری اینترنتی دستگیر و بیش از 7 ماه به زندان افتاد اما پس از طی دوره محکومیت مجددا به سراغ تخلفات خود رفته بود که به جرم کلاهبرداری 4/5 میلیاردی دستگیر شد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به وضعیت بسیار مطلوب امنیت اظهار داشت: سرقت‌های خرد از جمله سرقت تلفن همراه افزایش داشته که طرح‌هایی را در حوزه کلانتر‌های شهر تهران، برای کاهش آن آغاز کرده‌ایم.

نظر شما