شناسهٔ خبر: 28952243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سمنان| ۸۵ برنامه استانداردسازی برای خودروهای داخلی برنامه‌ریزی شده است

R41366/P1357/S6,64/CT11

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ۸۵ مرحله و برنامه استانداردسازی برای خودروهای داخلی از سوی سازمان استاندارد کشور برنامه‌ریزی شده است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، پیمان پیرایش بعد از ظهر امروز در همایش روز ملی استاندارد در سالن یادگار امام خمینی(ره) استانداری سمنان اظهار داشت: بدون شک تحریم‌ها بر روی کیفیت خودروهای داخلی اثرگذار است و سبب کاهش آن شده است.

وی گفت: 85 مرحله و برنامه استانداردسازی برای خودروهای داخلی از سوی سازمان استاندارد کشور برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به اینکه برای خودروهایی که از سال‌های قبل در کشور تولید می‌شدند هم‌اکنون 63 برنامه از 85 برنامه استانداردسازی در حال اجراست عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای اجرای 22 برنامه باقیمانده در راستای استانداردسازی این نوع خودروهای تولید داخل انجام شده است.

پیرایش با بیان اینکه امروز کالاهای تولید کشورمان برای ورود بیشتر به بازارهای جهانی باید به استانداردهای بین‌المللی نزدیک باشند بیان کرد: از این رو نشست‌های ویژه و تخصصی برای افزایش کیفیت کالاهای ایرانی برگزار شده و این نشست‌ها ادامه دارد.

وی با اشاره به فعالیت گسترده سازمان ملی استاندارد ایران برای افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل از فعالیت و همکاری بیش از 2 هزار و 500 آزمایشگاه با این سازمان برای کیفیت‌سنجی کالاهای ایرانی در مراحل مختلف خبر داد.

به گفته مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران اکنون بیش از 37 هزار نوع کالا در کشور دارای نشان ملی استاندارد بوده و این آمار همواره در حال افزایش است.

پیرایش با اشاره به نگاه و توجه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به مقوله استانداردسازی کالاهای تولیدی در کشور اضافه کرد: موضوعاتی چون توسعه اقتصادی و اصل درون‌زایی و برون نگری در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری نگاهی ویژه به موضوع استانداردسازی کالاهای ایرانی و کیفیت آن دارد.

وی با اشاره به آخرین آمار عملکرد سامانه جامع ثبت استانداردهای آسانسور در کشور خاطرنشان کرد: تاکنون برای 95 هزار و 800 مورد آسانسور در کشور در راستای اجرای این طرح، گواهی استاندارد صادر شده است.

انتهای پیام/ح

نظر شما