شناسهٔ خبر: 28948859 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با میزان

۱۵هزار نفر از زوار پاکستانی در مرز میرجاوه واکسینه شدند

خبرگزاری میزان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اقدامات درمانی در مرز میرجاوه برای زوار پاکستانی، تعداد افراد واکسینه شده را بیش از ۱۵ هزار نفر تخمین زد.

صاحب‌خبر -

سیدمحمد هاشمی شهری در گفت وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان با اشاره به ورود ۳۰ هزار و ۴۵۵ نفر از زوار پاکستانی از مرز میرجاوه اظهار داشت: سلامت این زوار در بدو ورود بررسی شده و خدماتی به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی افزود: در وهله نخست سوال می‌شود آیا این زوار بیمار هستند یا خیر و بر این مبنا خدماتی پیش بینی شده است.

شهری تعداد افراد واکسینه شده را بیش از ۱۵ هزار نفر تخمین زد و افزود: بعد از سوالات اولیه ۲ هزار و ۹۳۸ نفر ویزیت کامل شدند که ۲ هزار و ۸۰۲ نفر نیازمند دارو بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان داشت: افرادی نیز توسط تیم‌های ۱۱۵ ویزیت شدند و تعداد ۱۲ نفر بعد از ویزیت به بیمارستان‌های زاهدان انتقال یافته و بستری شدند.

شهری افزود: حدود ۳۷۹ نفر در محل نیازمند بودند چند ساعتی در پاسگاه‌های ما به شکل بستری تحت نظر باشند و از کل تعدادی که خوداظهاری برای بیماری داشتند، ۳۹ نفر به تب مبتلا بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیماری‌های تب دار برای ما اهمیت دارد مثل سالمونلا، مالاریا و تب حصبه و از این بابت نمونه و کشت خون از همه بیماران پاکستانی گرفته شده است.

شهری همچنین از سم پاشی و اقدامات بهداشت محیط در منطقه خبر داد و افزود: برای اولین بار بهداشت دهان و دندان و نیز خدماتی دیگر را به زوار پاکستانی ارائه دادیم و تعداد ۷ نمونه ازمنابع آب و غذا‌های پخته شده گرفته شد.

انتهای پیام/

نظر شما