شناسهٔ خبر: 28947864 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روزنامه اکسپرس تریبیون

عربستان به دنبال سلطه اقتصادی در پاکستان است

اسلام آباد- ایرنا- روزنامه اکسپرس تریبیون پاکستان با اشاره به استقبال چین از سرمایه گذاری عربستان در گوادر نوشت این دو کشور به دنبال سلطه اقتصادی و تجاری در پاکستان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،'محمد یمین 'در ادامه این مقاله سرمایه گذاری عربستان در بندر گوادر را بهتر از دریافت وام از این کشور دانست و اضافه کرد مهمترین نگرانی تلاش عربستان برای گسترش تفکر وهابی است.
در بخش دیگری ازاین مطلب اضافه شده است 'محمد بن سلمان' ولیعهد عربستان سعودی با برنامه جاه طلبانه خود در صدد تسلط و نفوذ در منطقه است.
این نشریه پاکستانی با اشاره به ناکامی تلاش هایی عربستان در سوریه ،عراق و لبنان نوشت جنگ بی حاصل و پرهزینه با یمن و اختلاف با قطر از دیگر مشکلات عربستان عربستان است.
به نوشته این روزنامه عربستان همچنینن درگیر رقابت شدید و پرهزینه با ایران است.
روزنامه «اکسپرس تریبیون» در ادامه این مطلب با اشاره به ورشکستگی و فساد مالی در پاکستان نوشت این کشور نیازمند بازسازی زیرساختها است .
در بخش دیگری از این مطلب با اشاره به تجهیز پاکستان به سلاح اتمی و ارتشی بزرگ و قدرتمند اضافه کرد عربستان و چین قادر به تسلط به پاکستان نخواهند بود.
نویسنده با اشاره به کمبود منابع مالی در پاکستان نوشت دولت می تواند با برنامه ریزی منظم از شرایط سخت عبور کند.
محمد یمین در ادامه نوشت:پس از گذشت چند ماه از به قدرت رسیدن حزب «تحریک انصاف» در پاکستان به رهبری عمران خان وضعیت اقتصادی و مالی این کشور هر روز نسبت به روز قبل بدتر شده است.
وی با زیر سوال بردن دعوت دولت از عربستان برای سرمایه گذاری در کریدور اقتصادی چین و پاکستان نوشت:عمران خان همانند دولت های پیشین به جای تکیه بر مردم به دنبال کمک گرفتن از نهادهای بین المللی و کشورهای خارجی است.
آساق**6125**1600

نظر شما