شناسهٔ خبر: 28946628 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

آذری جهرمی: رشد مصرف محتوای بومی چشمگیر است

بنفشه نیک‌بخت / حساب توییتر آذری حهرمی

صاحب‌خبر -

شبکه‌ی ملی اطلاعات یا همان شبکه‌ی پهنای باند داخلی، از مراکز داده، تمام شبکه‌های انتقال داده، مراکز سوئیچینگ مخابرات، کاربران متصل، مراکز تحویل داده (CDN)، تولیدکنندگان محتوا، درگاه‌های ورودی و خروجی پهنای باند خارجی و مراکز تبادل ترافیک داده‌های داخلی تشکیل شده است.

هدف از راه‌اندازی این مرکز همکاری کلیه‌ی شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ی سرویس اینترنت، موبایل و تولیدکنندگان محتوا است تا سطح خدمات ارتباطی بالا رود و هزینه‌ی تمام‌شده برای کاربر نهایی برای رسیدن به محتوای داخلی به حداقل برسد.

مقاله‌ی مرتبط:

تولیدکنندگان داخلی محتوا و کسب‌وکارهای نوپا با وجود موانع فراوان از جمله تحریم‌های بین‌المللی و فیلترینگ داخلی، عملکرد بسیار خوبی نسبت به سال‌های گذشته داشته‌اند. آذری جهرمی نیز این موضوع را در توییت خود عنوان کرده و آمار جدیدی از مرکز تبادل ترافیک داده منتشر کرده است. او در توییت خود نوشته:

با وجود موانع جدی برای نوپاها، نشانگر مرکز ملی تبادل ترافیک شبکه ملی اطلاعات در تهران، دیشب از عدد ۷۲۴ گیگابیت بر ثانیه گذشت. سال ۹۵ این میزان ۸ گیگابیت بر ثانیه و سوم خرداد ماه جاری ۳۰۳ گیگابیت بود. رشد مصرف محتوای بومی و استقبال از خدمات ایرانی چشمگیر است.

Tehran-ix.ir

نظر شما