شناسهٔ خبر: 28945995 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شورای دانش آموزی نمادی از تمرین دموکراسی است

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: دانش آموزان این توانایی را دارند که با استقلال برای آینده خود و جامعه تصمیم گیری کنند.

صاحب‌خبر -

علی سرداری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به اینکه شورای دانش آموزی نمادی از تمرین دموکراسی است تا  بتوانند خرد جمعی را  تمرین کنند گفت: امروز علاوه بر انتخابات شورای دانش آموزی می توان با استفاده از نظرات آنها  فضایی را بسازیم که مناسب و سلایق دانش آموزان باشد.

سرداری با بیان اینکه اگر در جامعه‌ای جوانان مدیریت نمی‌کنند نشان دهنده‌ی بی نشاط بودن آن جامعه است افزود: از طریق شرکت در انتخابات دانش آموزی،  آنها برای شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا‌ها آماده می شوند.

وی گفت: باید انفعال را کنار گذاشته و در همه‌ی عرصه ها ظرفیت‌های دانش آموزی را مدیریت کنیم هر کدام از دانش آموزان این توانایی را دارند که با استقلال برای آینده خود و جامعه  تصمیم گیری کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش یزد با اشاره به شرکت ۱۹۱ هزار و ۱۵۱ دانش آموز از پایه سوم ابتدایی به بالا و با ۱۶۵هزار ارا در انتخابات شورای دانش آموزی در سال گذشته گفت: از ۳۵ هزار و ۱۳۵ داوطلب نامزد انتخاباتی، هزار و ۲۲۵ شورا با هشت هزار و پانصد و ۷۳ عضو تشکیل شد.

وی افرود: هر ساله بر تعداد کاندید‌ها افزوده می‌شود و امیدواریم سالجاری هم با مشارکت کاندیدا‌ها و شورای دانش آموزشی رشد خوبی را در تمام ابعداد آموزشی و پرورشی دانش آموزان را شاهد باشیم.

 سرداری  گفت: سال گذشته سه نماینده از استان یزد منتخب شورای دانش آموزی در کشور داشتیم و هر ساله از بین روسای شورا‌ها تعدادی به مجلس شورای دانش آموزی معرفی می شوند.

انتهای پیام/ی

ظرفیت‌های دانش آموزی را مدیریت کنیم

نظر شما