شناسهٔ خبر: 28944325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز بیمه اتباع خارجی و ایرانیان مقیم خارج کشور

خبرگزاری صداوسیما

مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی کشور از تمهیدات جدید این سازمان برای بیمه کردن اتباع خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما احمد رضا خزائی در تبریز گفت: تامین اجتماعی هیچ محدودیتی در بیمه مشاغل اتباع خارجی و ایرانیان مقیم خارج ندارد و افراد در قالب مشاغل مختلف می توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.
وی با بیان اینکه بر اساس آماراستخراج شده از سال 94 تاکنون حدود 44 هزار نفر اتباع خارجی از سوی سازمان تامین اجتماعی بیمه شده اند افزود: اتباع خارجی مجاز از بدو شروع به کار، حق برخورداری از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی را دارند و هیچ فرقی بین اتباع خارجی و ایرانی در کشور برای برخورداری از خدمات تامین اجتماعی وجود ندارد.
مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی ادامه داد : آنها با داشتن پروانه یا کارت کار و فعالیت در کارگاه های مشمول قانون تأمین اجتماعی مشمول بیمه اجباری هستند و کارفرمایان موظف به ارسال فهرست آنان و پرداخت حق بیمه مربوطه هستند.
خزاعی همچنین در خصوص بیمه ایرانیان خارج از کشورافزود: با توجه به اینکه جمعیتی افزون بر سه و نیم میلیون ایرانی در خارج از کشور حضور دارند، برای بیمه کردن این هموطنان اداره کل اتباع این سازمان برای راه اندازی کارگزاری در 21کشور اقدام کرده است.
به گفته وی حوزه شناسایی جامعه هدف و امور مربوط به نام نویسی، اخذ درخواست، انجام تعهدات کوتاه مدت مانند هزینه های کفن و دفن، اروتز و پروتز و تعهدات بلندمدت مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان از جمله وظایف کارگزارهای تامین اجتماعی در خارج از کشور است.
خزاعی با اشاره به اینکه همه ایرانیان خارج از کشور و اتباع خارجی مقیم ایران می توانند از خدمات غیر حضوری ، بهره مند شوند خاطرنشان کرد : از این پس ، متقاضیان قادر خواهند بود علاوه بر مراجعه حضوری به شعب داخل کشور ، کارگزاران رسمی برون مرزی در خارج کشور ومراجعه به سایت رسمی این اداره کل به نشانی www.mss.tamin.ir و یا نرم افزارهای کاربردی کافه بازار و اپ استور به نصب و بهره مندی از اپلیکیشن یاد شده اقدام نکنند.

نظر شما