شناسهٔ خبر: 28944297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حذف دفترچه های کاغذی بیمه سلامت

مسلم آشوری در کاشان از حذف دفترچه های کاغذی بیمه سلامت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر بیمه سلامت شمال استان با بیان اینکه راه اندازی سامانه طرح تبادل الکترونیک در منطقه شمال استان اصفهان به صورت پایلوت آغاز شده گفت: با راه اندازی این سامانه ارائه این دفترچه ها در بیمارستان ها و مراکز طرف قرارداد همچون آزمایشگاه ، مطب پزشکان و مراکز رادیولوژی حذف می شود و با ثبت کدملی بیمار در سامانه روند اقدامات درمانی صورت می پذیرد .

مسلم آشوری با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال 450 هزار مورد اسناد بستری و سرپایی به این سرپرستی ارسال شده گفت: درهمین مدت 250 میلیارد ریال از سوی سازمان بیمه سلامت برای افراد بیمه تحت پوشش در منطقه شمال اصفهان شامل شهرهای کاشان، آران و بیدگل , نطنز و بادرود پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه حدود 80 درصد از بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی و روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر به صورت رایگان زیرپوشش هستند افزود: در حال حاضر این سرپرستی 130 هزار نفر جمعیت را زیر پوشش دارد . 
 آشوری از زیر پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت سه هزار نفر از اتباع و مهاجران خارجی ساکن در شهرستان های آران و بیدگل، کاشان و نطنز هم خبر داد و گفت: سرانه بیماران خاص و آسیب پذیر از طرف کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان پرداخت می شود.

نظر شما