شناسهٔ خبر: 28941281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می‌دهد؛

ماجرای استخدام‌های فامیلی چه بود؟/گزارشی که به دست استاندار نرسید

خرم‌آباد- ۴ ماه پیش بود که ماجرای استخدامی‌های فامیلی در برخی ادارات لرستان بر سر زبان‌ها افتاد، اما نتیجه بررسی دستگاه‌های نظارتی در این رابطه به کجا رسید؟

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر- گروه استان ها: بیش از ۴ ماه پیش بود که ماجرای استخدامی های فامیلی در برخی ادارات لرستان در فضای مجازی و رسانه ها بر سر زبان ها افتاد و استاندار لرستان دستور بررسی موضوع را به اداره کل بازرسی استانداری داد.

گزارشی که قرار بود یک هفته ای تهیه شود در زمان حضور حمید کشکولی در سمت مدیرکل بازرسی استان به استاندار ارائه شد و استاندار لرستان پس از بررسی گزارش خواستار رفع نواقص و ایرادات گزارش شد.

پس از تغییر مدیرکل بازرسی استان و انتصاب احسان جهانیان در این سمت، موضوع تهیه گزارش استخدامی های فامیلی به فراموشی سپرده شد و تلاش خبرنگاران برای پیگیری موضوع از طریق اداره کل بازرسی استانداری لرستان نیز بی نتیجه ماند تا همچنان گزارش استخدامی های فامیلی ادارات لرستان به دست استاندار نرسد.

اما همچنان این سوال در ذهن مخاطبان و نمایندگان افکار عمومی وجود دارد که بررسی های اداره کل بازرسی استانداری لرستان به کجا رسید و گزارش استخدامی های فامیلی با گذشت بیش از ۴ ماه چرا هنوز تکمیل نشده و به دست استاندار نرسیده است.

گزارش اولیه ای از سوی اداره کل بازرسی استانداری تهیه شد اما اختلاف نظرهایی در مورد آن وجود داشت

استاندار لرستان در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: گزارش اولیه ای از سوی اداره کل بازرسی استانداری تهیه شد اما اختلاف نظرهایی بود، بحث این بود که این استخدام ها مربوط به این سال ها نیست و برای گذشته است؛ در رابطه با صحت بعضی نسبت هایی که داده بودند نیز ایراداتی در گزارش موجود بود که در نتیجه این گزارش مجدد رفت تا دوستان در بازرسی استانداری چک کنند و دوباره به ما بدهند.  

سید موسی خادمی با اشاره به اینکه ممکن است اثبات پذیری بعضی چیزها سخت باشد، ادامه داد: اینکه یک مدیر فامیل فلانی را به کار گرفت و سپس فرد دیگری به همین دلیل فامیل او را به کار گرفت موضوعاتی است که باید بررسی شود و اثبات آن ها سخت است؛ باید روابط را بگردیم و پیدا کنیم؛ اما به هر روی اگر به به جایی برسیم برخورد می کنیم.

هنوز گزارش در حال بررسی است

وی با بیان اینکه گفتیم موضوع دقیق تر بررسی شود چراکه سریع و راحت نمی شود در این مورد حرف زد و تصمیم گرفت،  گاهی مشخص است جرم است اما نیاز به اثبات دارد، تصریح کرد: به هر روی هنوز گزارش در حال بررسی است و به ما تحویل دادند نتایج را به اطلاع مردم می رسانیم.

استاندار لرستان در پاسخ به این سوال که گزارش استخدامی های فامیلی قرار بود یک هفته ای تهیه شود در حالی که اکنون بیش از ۴ ماه از موضوع گذشته است، گفت: گزارش را آن زمان به ما دادند اما شبهه داشت و گفتیم بررسی مجدد شود.

خادمی خاطرنشان کرد: به هر روی دنبال این هستیم اگر ضعفی وجود دارد اصلاح کنیم و اجازه ندهیم دیگر تکرار شود.

بازرسی استانداری باید استخدامی ها را ضابطه مند کند

استاندار لرستان پیش از این نیز در شورای اداری استان که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد به موضوع استخدامی های فامیلی در ادارات استان پرداخته بود.

وی با بیان اینکه نکته ای در فضای استان است و آن مسئله به کار گیری نیروهای شرکتی است، تصریح کرد: یک دلیل روشنی است که دستگاه ها می گویند پیمانکاری گرفته ایم و خودش نیروها را انتخاب می کند، اما برخی اشکالات نیز وجود دارد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه در مورد این سیستم های شرکتی به مجموعه بازرسی گفته ام یک نوع ضابطه ای بگذارند، افزود: درست است که نیروها شرکتی هستند اما می آیند و در سیستم می مانند و تبدیل وضعیت می شوند.

گزارش هایی می رسد که افراد از نزدیکان خود به توصیه های نماینده، معاون استاندار و ... استخدام می کنند

خادمی با بیان اینکه حتما باید در این مورد ضابطه ای گذاشته شود، تصریح کرد: وضعیت نباید اینگونه باشد، سعی کنید نظامی بگذارید تا پاسخگویی لازم را داشته باشید.

وی با اشاره به اینکه گزارش هایی می رسد که افراد از نزدیکان خود به توصیه های نماینده، معاون استاندار و ... استخدام می کنند، گفت: این موارد باید کاهش یابد، شخصا روی این مسئله نظارت می کنم.

وی یادآور شد: چند مورد از دستگاه های اجرایی گزارش داده اند که این اتفاق افتاده است.

بر اساس این گزارش، خردادماه ۹۶ بود که لیستی از اسامی افرادی که در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان استخدام شده بودند و دارای نسبت فامیلی با مدیران این دستگاه بودند منتشر شد که این موضوع واکنش افکار عمومی را در پی داشت و امروز با گذشت چندین ماه هنوز نتیجه بررسی های دستگاه های نظارتی در این رابطه مشخص نشده است.

نظر شما