شناسهٔ خبر: 28936513 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

زندانیان مانوس با قرآن از تخفیف مجازات برخوردار می‌شوند

R41380/P1357/S6,68/CT12

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: زندانیان مانوس با قرآن کریم از تخفیف مجازات برخوردار می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی دادسرای کرمانشاه، محمدحسین صادقی اظهار داشت: 819 نفر از محکومان زندانی با شرکت در طرح قرآنی «حبل‌ المتین» که با هدف آموزش، اصلاح و ایجاد تغییر در رفتار زندانیان در زندان‌های استان کرمانشاه اجرا شده است، موفق به حفظ جزءهایی از قرآن کریم شدند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح حبل المتین ابتکار رئیس دادگستری استان است، افزود: انس با مفاهیم ژرف قرآنی، سیر اصلاح، تربیت و بازپذیری اجتماعی را برای زندانیان هموارتر کرده است و مسیر زندگی آنها را تغییر می‌دهد تا اجتماع نیز از عواقب و عوارض ناشی از تکرار جرم در امان باشد.

صادقی گفت: در این طرح زندانیان با بهره‌مندی بهینه و مناسب از وقت خود در زندان به فراگیری مفاهیم قرآن، تدبر در آیات و معانی آن و نیز حفظ قرآن می‌پردازند که علاوه بر برکات معنوی و آثار آن در رفتار فردی و اجتماعی زندانیان موجب بهره‌مندی آنان از تاسیسات ارفاقی نظیر عفو و تخفیف مجازات می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه افزود: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 426 نفر یک جزء، 197 نفر دو جزء، 140 نفر سه جزء، 23 نفر چهار جزء، 9 نفر پنج جزء، 3 نفر شش جزء و بیشتر را حفظ کرده‌اند و افراد کم سواد نیز که توانایی حفظ ندارند با حفظ قصص قرآنی در این طرح شرکت کرده‌اند.

صادقی بیان کرد: با توجه به نتایج ارزشمند اجرای این طرح در سطح زندان‌های استان کرمانشاه بدون شک این تجربه موفق قابلیت الگوبرداری و اجرایی شدن در سطح زندان‌های سراسر کشور را دارد.

انتهای پیام /ح

نظر شما