شناسهٔ خبر: 28936310 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

جلسه غیر علنی مجلس با حضور ظریف

جلسه غیر علنی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر امور خارجه آقای ظریف و آقای عراقچی برگزار شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ­در این جلسه قرار است وزیر امور خارجه و معاون سیاسی وی گزارشی در باره  لایحه سی اف تی و مذاکره با گروه اروپایی به نمایندگان ارائه دهند.
همچنین قرار است در این جلسه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و سه تن از نمایندگان دیدگاه های خود را مطرح کنند.
در این حال، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، برجام و CFT را محورهای جلسه غیرعلنی امروز نمایندگان با حضور وزیر امور خارجه و کارشناسان این وزارتخانه اعلام کرد.
­بهروز نعمتی در حاشیه جلسه علنی امروز درخصوص موضوعات مطرح شده در جلسه غیرعلنی گفت: این جلسه در مورد برجام و CFT بود که آقایان ظریف و عراقچی مواردی را در این خصوص مطرح کردند.
وی ادامه داد: یکی از مباحث مطرح شده این بود که امریکایی ها فشار حداکثری را از طریق منابع و موضوعات اقتصادی به ما وارد می کنند و بر این باور هستند که با این فشارها می توانند کشور ما را به فروپاشی بکشانند ولی این خیالی باطل است.
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس افزود: در این راستا موضوعات کوچکی را در رسانه های مختلف پیگیری می کنند و می خواهند با فشار روانی به خواسته های خود برسند.
نعمتی در ادامه درخصوص مذاکره با اروپا و تشکیل سازوکار مالی گفت: اروپایی ها قول داده اند از 13 آبان این اقدام انجام شود و غیر از اروپایی ها، روسیه، هند و چین نیز به این موضوع متعهد هستند.
وی ادامه داد: ظریف در این جلسه عنوان کرد که اروپایی ها تاکنون ایستادگی خوبی را در موضوع برجام انجام داده اند.
نعمتی افزود: در مورد جلسه گذشته اروپایی ها در مورد CFT و FATF در این جلسه مباحثی مطرح شد و مسئولان دولت عنوان کردند که اروپایی ها در این جلسه کاملاً با ایران همراه بودند و برخلاف فشارهایی که امریکایی ها و صهیونیست ها در این قضیه داشتند که این اتفاق نیفتد، در نهایت این مهلت 4 ماهه را دادند.
سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: ظریف اعلام کرد که در این مهلت 4 ماهه باید سازوکار مناسبش به تصویب نظام برسد، ضمن اینکه این نهیب را اعلام کردند که نکند با خودتحریمی ما قراردادهای دوجانبه و تفاهم های دوجانبه با برخی کشورها دچار خدشه شود.


نظر شما