شناسهٔ خبر: 28936198 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کوشنر از بن سلمان خواست که شفاف عمل کند

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبـرگزاری فرانسـه، مشاور ارشد و دامـاد دونالد تـرامپ شفافیت محمد بن سلمـان در موضوع قتل جمـال خـاشقچی روزنامه نگار منتقـد عربستـان سعـودی، را خواستـار شد.

جـارد کوشنـر به ولیعهـد عربستان سعودی توصیه کرد در موضوع قتل جمـال خاشقچی، شفـاف باشد.
کوشنـر در مصاحبه با شبکه تلویزیونـی «سی ان ان» درباره این که چه توصیه ای به محمد بن سلمان کرده است، گفت:« بسیـار ساده، شفـاف بودن. کاملا شفـاف بودن. تمـام جهان نـظاره گر است.»
وی همچنین تایید کرد که از محمد بن سلمان، که با اتهام دخـالت در قتل مواجه است، درخـواست کرده که این موضوع را «بسیـار جدی» بگیرد.
بنا بر گفته کوشنـر، دولت تـرامپ در حال حاضر در مرحله «جستجوی واقـعیت ها» است. وی گفت:« ما حقایق ممکن را از محل های مختلـفی جمع آوری می کنیم.»
کوشنر تصریح کرد:« پس از کشف واقعیت، رئـیس جمهور و وزیـر امور خارجه (مایک پومپو) در خصوص اقداماتی که مـا فکر می کنیم انجام آنها ضروری است، تصمیـم گیـری خواهند کرد.»
کوشنر که به ندرت در مطـبوعات و رسانه ها مداخله می کند، اطمیـنان داد:« چشمـان ما کاملا باز است.» شب قبل، دونالد تـرامپ «دروغ ها» و «فـریب ها» در توضیحات ارائـه شده درباره مرگ روزنامه نگار سعـودی را متـذکر شد. ریـاض در گام نخست تایید کرده بود که خاشقچـی زنده از کنسولـگری عربسـتان در استانبـول خارج شده است. جمـال خاشقچی دوم اکتبر به سفـارت عربستـان در اسـتانبول مراجـعه کرده بود.
کوشنر در ادامه تصریح کرد:« ما هر روز با افرادی که تلاش می کنند ما را به شیوه های گوناگون فـریب دهند، سر و کار داریم.کار ما این است که در این بین واقعیت را ببیـنیم؛ ولی در عین حال روی آن چیزی تمـرکز پیدا کنیم که بـرای آمـریکایی ها بهتر است.» وی یادآور شد که عربستـان سعـودی «یک متحد خیلی بزرگ» بوده است.»
محمد بن سلـمان روابط بسیار نزدیک خود را با کـاخ سفید از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ توسعـه داده است که توسعـه این روابط به طور ویـژه با کوشنر ، متمرکز بوده است.
کوشنر درباره پرونده اسرائیل- فلسطین و طرح صـلح آمریکا برای حـل این منازعه گفت: تصـور می کنم در خصوص حـل این منازعه پیشرفـت بسیار خوبی داشته ایم. رئیـس جمهـور اقدام بسیار خوبی انجام داد و اجـازه نداد که الگـوهای اندیشـه های قدیمی، اقداماتـش را محدود کند.»
تاکنـون دولت دونالـد ترامـپ طرح صلح خود برای حل مناقشه بین اسرائـیل و فلسطیـن را ارائـه نکـرده است.

نظر شما