شناسهٔ خبر: 28934396 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

تهران – ایرنا – ظریف:مذاکره بدون شرط با احترام متقابل از اصول سیاست ما است، روسیه بار دیگر از برجام حمایت کرد، اوباما: در انتخابات عقلانیت را به سیاست بازگردانید و رویترز: القحطانی عامل بازداشت نخست وزیر لبنان درریاض بوده است، از مهمترین خبرهای ایرنا در 12ساعت گذشته بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
*********
پکن- 'محمد جواد ظریف' وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرگزاری کیودو ژاپن تاکید کرد، گفت و گو بدون پیش شرط و مبتنی بر احترام متقابل از اصول اساسی سیاست خارجه جمهوری اسلامی است و براساس آن معتقدیم که آمریکا آمادگی لازم را برای مذاکره ندارد.
تهران - گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تشریح سیاست های خود در این وزارتخانه بر توسعه صادرات غیرنفتی تاکید کرد و گفت: برای این منظور باید به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی مانند مواد معدنی، صنعت فرش و محصولاتی که در داخل کشور تولید می شوند و با صادرات آنها زندگی مردم دچار مشکل نمی‌شود، روی آورد.
تهران - گزینه پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ایجاد فهم مشترک و اجماع عمومی، زمینه ساز ایجاد عزم ملی و حمایت حداکثری از اجرای سیاست های اقتصادی است، گفت: مهمترین هدف ما که سرلوحه و مسیر نهایی همه ارکان وزارت اقتصاد را مشخص خواهد کرد، 'گذر از تلاطم، به سوی اقتصاد باثبات' است.
تهران- معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید گفت: در صورت نهایی شدن الگوی اسلامی ایرانی- پیشرفت این سند بعد از قانون اساسی مهم ترین سند کشور خواهد بود در عین حال که پشتوانه کارشناسی را دارد .
کیش - معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: توسعه و تحکیم همکاری های اقتصادی درسطوح بین المللی، افزایش توانمندی های بخش خصوصی، تقویت صنعت گردشگری و توسعه مناطق آزاد از جمله اهداف وسیاستگذاری های جمهوری اسلامی ایران است.
اخبارخارجی
*********
مسکو - وزیر امور خارجه روسیه بار دیگر با تاکید برحمایت کشورش از برجام گفت: خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران موسوم به برجام را اشتباه بزرگ ایالات متحده می دانیم.
پکن- مقامات نظامی دو کره و مرکز فرماندهی سازمان ملل در نشست روز دوشنبه خود در روستای مرزی 'پانمونجوم' در مرز دو کره بر حذف پست های نگهبانی و برداشتن تسلیحات سنگین در منطقه غیر نظامی حائل میان دو کشور توافق کردند.
تهران - «الیزابت وارن» عضو مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای به وزارت دادگستری این کشور، خواستار بررسی گزارش‌های منتشر شده درخصوص بکارگیری بازنشستگان ارتش آمریکا از سوی امارات برای ترور رهبران سیاسی یمن شد.
نیویورک - رئیس جمهوری سابق آمریکا از هواداران دمکرات ها خواست تا خانه نشینی را رها کرده و در انتخابات شرکت کنند. وی گفت: با شرکت در انتخابات، عقلانیت را به سیاست آمریکا بازگردانید.
تهران - خبرگزاری رویترز دوشنبه شب فاش کرد، «سعود القحطانی» مشاور امنیت سایبری «سلمان بن عبدالعزیز» که روز شنبه از سوی پادشاه برکنار شد، نقش محوری در بازداشت آبان ماه گذشته «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان داشته است.
نجف اشرف - مسئول دفتر الحشد الشعبی در نجف اشرف با فرمانده پلیس این استان بر سر استقرار خودروهای گشت الحشد الشعبی در مسیر نجف تا کربلا برای افزایش امنیت این مسیر توافق کردند.
تهران – با وجود لغو سفر شمار زیادی از شخصیت‌های سیاسی و تجاری به عربستان سعودی پس از بحران قتل روزنامه‌نگار «جمال خاشقچی»، وزیر خزانه‌داری آمریکا شامگاه دوشنبه در سفر به ریاض با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیدار و گفت وگو کرد.
نیویورک- معاون اول اوباما از هواداران حزب دمکرات خواست با شرکت در انتخابات، آمریکا را از جهنمی که در آن قرار گرفته است، بیرون آورند وی گفت: رئیس جمهوری داریم که منافع شخصی را بر منافع کشور ترجیح می دهد.
تهران – «اولیویر گاوین»سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه در کنفرانس خبری درباره درخواست «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان برای توقف فروش تسلیحات به ریاض تا زمان مشخص شدن ابعاد مختلف قتل خاشقچی، گفت که پاریس، قراردادهای تسلیحاتی را مورد به مورد بررسی می‌کند.
لندن- وزیر امورخارجه انگلیس، روایت عربستان از ماجرای قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار عرب را غیر معتبر و نامعقول خواند.
تهران - «عواد بن صالح العواد» وزیر اطلاع رسانی عربستان دوشنبه شب دو روز پس از اعتراف ریاض به کشتن «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد هیات حاکمه، در ادعایی خنده دار ضمن انکار دست داشتن مقام های کشورش در این پرونده، اعلام کرد: عربستان در طول تاریخ تاسیس اش، تاکنون کسی را نکشته است.
کابل - یک عضو نیروهای نظامی افغانستان در فرودگاه «شنیدند» در استان هرات واقع در شمال غرب افغانستان به روی نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی 'ناتو ' آتش گشود که بر اثر این حمله یک تن از نیروهای خارجی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.
تهران - وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی دوشنبه شب تهدید کرد، اگر اردن بخواهد مناطق «الباقوره» و «الغمر» به این کشور بازگردد، تل آویو، آب امان را قطع می کند.
شبس**1613

برچسب‌ها:

نظر شما