شناسهٔ خبر: 28932672 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

نامه‌های عاشقانه اون به ترامپ

رییس جمهوری آمریکا با اشاره به نامه‌های رهبر کره شمالی به وی گفت: آنها همانند نامه‌های عاشقانه هستند. به گزارش اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن پست با اشاره به نامه های «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به وی گفت: من این نامه‌ها را به شما نشان خواهم داد. آنها همانند نامه‌های عاشقانه هستند. ترامپ بارها گفته است که نامه‌های «کیم جونگ اون» دربردارنده شواهدی مبنی بر روابط سازنده میان دو طرف است. به تازگی ترامپ در جریان مصاحبه مفصلی با برنامه‌ «60 دقیقه‌« شبکه سی‌بی‌اس، گفته بود: «کیم جونگ اون هر چه می‌خواهد باشد من در کنار او هستم و از او انرژی خوبی می‌گیرم. من با او ارتباط خوبی دارم. نگاه کنید که دیگر خبری از تهدیدات وحشتناک کره شمالی نیست.» ترامپ و رهبر کره شمالی اوایل سال جاری میلادی در سنگاپور دیدار کردند.

اتهام رفتار خصمانه فرانسه با پناهجویان 

ایتالیا برای کنترل رفتار خصمانه ماموران فرانسوی با پناهجویان رانده شده از این کشور، گشت مرزی تشکیل می‌دهد. به گزارش ایسنا،‌ دولت ایتالیا مرزبانان و ماموران گمرک فرانسه را متهم کرده است که مهاجران را به ایتالیا بازگردانده و در خاک این کشور در منطقه کوهستانی آلپ رها می‌کنند. به گفته دولت ایتالیا، مأموران این کشور حتی امکان بررسی این را ندارند که ببینند آیا مهاجران بازگردانده شده واقعا از خاک ایتالیا به فرانسه رفته‌اند یا نه؟ «ماتئو سالوینی»، وزیر کشور ایتالیا تصاویری را در فیس‌بوک منتشر کرده که نشان می‌دهد ماموران فرانسوی با ورود به روستای مرزی کلاوی‌یر واقع در خاک ایتالیا، گروهی از پناهجویان آفریقایی را در جاده‌ای پیاده می‌کنند و می‌روند. او با انتشار این ویدئو می‌نویسد که «خطر جدی تیرگی روابط» میان دو کشور همسایه وجود دارد. دولت ایتالیا می‌گوید در واکنش به این رفتار فرانسه، قصد دارد در روستای کلاوی‌یر گشت بگذارد. 

تلاش ترامپ برای ارتقای روابط با جینپینگ

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال دیدار احتمالی با «شی جینپینگ»، همتای چینی‌اش در ماه نوامبر به عنوان راهی برای ارتقای روابط شخصی است، اما مشخص نیست که در دیدار احتمالی آیا درباره تنش‌های تجاری میان دو کشور گفت‌وگو خواهد شد یا نه. به گزارش اسپوتنیک، یک منبع مطلع در گفت‌وگو با یک روزنامه چینی اعلام کرد: ترامپ به دنبال دیدار با رئیس‌جمهور چین است اما جزئیات این دیدار مشخص نیست. از سوی دیگر برخی منابع اعلام کردند که ترامپ هیچ قصد و نیتی مبنی بر پایان بخشیدن به جنگ تجاری با پکن ندارد و حتی رئیس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد که چین آسیب‌های بیشتری را متحمل شود.
یک منبع دیگر چینی نیز اعلام کرد: ما قدرتمند هستیم و ضعیف نمی‌شویم، اما ترامپ تصور می‌کند که با اعمال فشار بیشتر می‌تواند توافقی را به سرانجام برساند.

برچسب‌ها:

نظر شما