شناسهٔ خبر: 28930673 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمله نظامیان افغان به سربازان ناتو، یک کشته برجا گذاشت

کابل - ایرنا - یک عضو نیروهای نظامی افغانستان در فرودگاه «شنیدند» در استان هرات واقع در شمال غرب افغانستان به روی نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی 'ناتو ' آتش گشود که بر اثر این حمله یک تن از نیروهای خارجی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، برخی از رسانه های محلی افغانستان عصر دوشنبه با انتشار این خبر ملیت سربازان ناتو را که در این حمله کشته و زخمی شدند، آمریکایی عنوان کرده اند اما هیچ منبعی رسمی هنوز آن را تایید نکرده
است.
خبرگزاری صدای افغان موسوم به «آوا» وقوع این حمله را در فرودگاه شهرستان «شنیدند» استان هرات گزارش داده ولی از ملیت نیروهای ناتو خبری نداده است.
آوا از مهاجم به نام «وحید» نام برده که از اهالی شهر «جلال آباد» مرکز استان ننگرهار در جنوب افغانستان است و توسط نیروهای آمریکایی دستگیر و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.
«یوسف احمدی» معروف به قاری احمدی که به عنوان یکی از سخنگویان طالبان در فضای مجازی فعال است، مدعی شد که این حمله توسط یک عضو نفوذی طالبان انجام شده است و شش تن از نیروهای خارجی کشته و زخمی شده اند.
سایت محلی «کهن دژ» نیز گزارش کرد که یک سرباز آمریکایی در پی تیراندازی سرباز افغان که عضو نیروهای خاص ارتش است در داخل فرودگاه شنیدند استان هرات کشته و دو همقطارش نیز زخمی شده اند.
بر اساس این گزارش عصر امروز فردی به نام « احسان الله » از اهالی ننگرهار که عضویت نیروهای خاص ارتش افغانستان را دارد، این حمله را انجام داده است.
این پایگاه خبری با اشاره به پذیرش مسئولیت این حمله از سوی گروه طالبان مدعی شد که ناتو طی اطلاعیه وقوع این حمله را تایید کرده است اما به ملیت سربازان خود اشاره نکرده است.
هنوز مقامات رسمی استان هرات و فرماندهی نیروهای خارجی مستقر در افغانستان در این مورد گزارشی را در اخیتار رسانه ها قرار نداده اند.
بیش از 16 هزار نیروی نظامی ناتو به فرماندهی آمریکا زیر عنوان «نیروهای حمایت قاطع» در افغانستان مستقر هستند که آمریکایی ها بیشترین نیرو را در این بین دارند.
شبس*8*آساق*1104* 1917

نظر شما