شناسهٔ خبر: 28929610 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 لجبازي جديد آمريکا با خريداران نفت ايران

استيون منوچين، وزير خزانه‌داري آمريکا در جديدترين اظهارنظر خود اعلام کرد براي کشورها دريافت معافيت از تحريم‌هاي نفتي ايران نسبت به دوران اوباما دشوارتر خواهد بود.به گزارش ايلنا، منوچين در مصاحبه با رويترز در فلسطين اشغالي که اولين نقطه آغاز سفر وي به خاورميانه است، گفت: کشورها بايد خريد نفت ايران را بيش از 20 درصد از سطحي که در فاصله سال 2013 تا 2015 براي دريافت معافيت از تحريم‌هاي نفتي واشنگتن عليه تهران کاهش داده بودند، کاهش دهند.

منوچين گفت: انتظار دارم اگر ما معافيتي دهيم براي کاهش خريد بسيار بيشتري باشد. وي در ادامه افزود: قيمت نفت پيش از اين بالا رفته، بنابراين انتظار من اين است که بازار نفت آنچه را که در کاهش عرضه اتفاق خواهد افتاد، پيش‌بيني کرده است. براين باورم که اطلاعات پيش از اين در قيمت نفت انعکاس يافته است.اظهارات منوچين دو هفته پيش از آغاز تحريم‌هاي نفتي و مالي دولت امريکا عليه ايران مطرح شده است.

فازهاي گازي عسلويه؛ آماده ورود به فصل سرما

با بهينه سازي تجهيزات و فرآيندها محصول اتان توليدي در پالايشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبي، 20 درصد افزايش يافت.محمد شفيع مؤذني، مدير پالايشگاه سوم پارس جنوبي در گفت‌وگو با ايلنا با بيان اينکه فازهاي 4 و5 با حداکثر توان آماده ورود به فصل سرد سال هستند، گفت: در سال جاري با انجام اقدامات مناسب در دوره تعميرات اساسي تمام محصولات پالايشگاه سوم در اختيار مصرف‌کنندگان قرار مي‌گيرد.

وي افزود: در دوره تعميرات اساسي پالايشگاه چند پروژه نيز در راستاي افزايش کيفيت و کميت محصولات انجام شد.مؤذني مي‌گويد: در توليد پالايشگاه‌هاي گازي کيفيت مواد شيميايي و کارآيي تجهيزات از اهميت بسياري برخورداراست.

وي افزود: در همين راستا در سال جاري غربال‌هاي مولکولي (مولکولارسيو) تعويض و براي اولين بار در اين پالايشگاه از غربال هاي ساخت داخل استفاده شد.به گفته مؤذني، تعويض اين غربال‌ها در توليد اتان و کيفيت گاز خروجي پالايشگاه تأثير بسزايي داشته است.وي پروژه ديگر انجام شده در دوره تعميرات اساسي را بهينه‌سازي توربواکسپندرها عنوان کرد و گفت: با انجام اقدامات اصلاحي بر روي اين تجهيزات و امکان سردسازي بيشتر توليد اتان پالايشگاه سوم 20 درصد افزايش داشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما