شناسهٔ خبر: 28928425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر گلستان:

بیش از ۴۵ هزار بیمه شده روستایی و عشایری در گلستان وجود دارد

گرگان- مدیر بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان‌، روستائیان و عشایر استان گلستان گفت: ۴۵ هزار و ۱۴۷ بیمه شده روستایی و عشایری در گلستان وجود دارد.

صاحب‌خبر -

دانیال پولادوند در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تا چند سال اخیر مرکزی برای این که فرد روستایی خود را بیمه کند، وجود نداشت و هزینه ها برای پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی به صورت مستقیم برای شخص بالا بود.

وی افزود: بر همین اساس صندوق عشایر و روستاییان در سال ۸۴ فعالیت خود را شروع کرد و هدف آن پوشش کامل جامعه هدف بود.

پولادوند ادامه داد: شرایط عضویت در این صندوق تابعیت جمهوری اسلامی و سن بین ۱۸ تا ۵۰ سال است و جامعه هدف هم تمام روستاییان و عشایران بدون شغل و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت راشامل می شود.

وی با بیان این که ۲۰ شهر زیر ۲۰ هزار جمعیت در گلستان وجود دارد، اضافه کرد: رانندگان حمل و نقل بار و مسافر، کشاورزان غیرساکن در روستا، کارکنان مراکز کشاورزی، فعالان حوزه صنایع دستی و گردشگری هم می توانند خود را بیمه کنند.

پولادوند گفت: در دولت جدید مزایای این بیمه گسترش چشمگیری یافته و بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی، مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بیمه ای را شامل می شود.

وی تصریح کرد: ثبت نام این بیمه آسان است و هزینه آن برای هر شخص بین ۲۰ هزار تومان تا ۴۵ هزار تومان در ماه است و دو برابر حق بیمه را دولت پرداخت می کند.

پولادوند با بیان این که ۸۰ هزار کارگزاری برای این امر در استان داریم، گفت: جامعه هدف ما ۵۰ هزار نفر است که ما ۴۵ هزار و ۱۴۷ نفر را تاکنون بیمه کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در گلستان هزار و ۵۵۳ نفر مستمری بگیر، ۴۰۴ نفر بازنشسته، ۱۳۱ نفر از کارافتاده و هزار و ۱۸ نفر هم مستمری فوت دریافت می کنند.

نظر شما