شناسهٔ خبر: 28925651 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی:

تمام خدمات رایگان برای 3 هزار بیمه خاص در آذربایجان‌شرقی/ 270 هزار کارمند بیمه در استان

نصر: مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی آمار بیماران خاص استان را 3 هزار نفر اعلام کرد و گفت: تمام خدمات ارائه شده به این بیماران در استان رایگان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از، وحید مجیدی مدیرکل بیمه سلامت، به مناسبت هفته بیمه سلامت با حضور در دبیرستان دخترانه محمد رسول‌الله(ص) واقع در ناحیه 3 تبریز اظهار داشت: آرزوی قلبی من این است که هیچ عزیزی بیمار نشود و تمام انسان‌ها در سلامتی کامل باشند.

وی، با طرح این پرسش که آیا در جمع حاضر فردی هست که تحت پوشش هیچ یک از بیمه‌های درمانی نباشد، بیان کرد: بیمه سلامت با گستره 40 میلیون نفر بیمه شده، بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌ای کشور است و سازمان تامین اجتماعی نیز با دارا بودن حدود 38 میلیون بیمه شده در رتبه بعدی قرار دارد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه امروز می‌توان ادعا کرد، هیچ بیمه نشده‌ای در کشور وجود ندارد و این مهم را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید دانست.

مجیدی گفت: در حال حاضر حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر، معادل 54 درصد جمعیت استان زیر چتر بیمه سلامت قرار دارند و نزدیک یک میلیون و 900 هزار نفر نیز بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

وی، آمار بیماران خاص استان را 3 هزار نفر اعلام کرد و افزود: تمام خدمات ارائه شده به این بیماران در استان رایگان است همچنین بیمه سلامت 90 درصد هزینه‌های بستری در بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی را پرداخت می‌کند.

مجیدی، از خانواده‌ها خواست برای حفظ سلامت خود و اعضای خانواده‌شان همچنین برای جلوگیری از هدر رفت منابع مالی خانوار، از نگهداری داروهای اضافی در خانه پرهیز کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان از دانش‌آموزان خواست تا انشایی با محوریت  نقش بیمه سلامت در نظام سلامت و تامین سلامتی جامعه بنویسند و این قول را داد که به یک انشای برتر هر کلاس لوح سپاس و جایزه ویژه تقدیم کند.

فعالیت 270 هزار کارمند بیمه‌شده در استان

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم، سلامتی جسم و سلامت روح را از دغدغه‌های مسوولان دستگاه تعلیم و تربیت دانست.

جعفر پاشایی تاکید کرد: آموزش و پرورش یکی از بزرگ‌ترین بیمه‌گذاران طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت است و همسو با اهداف بیمه سلامت در ارتقاء شاخص‌های بهداشتی و سلامت دانش‌آموزان حرکت می‌کند.

وی گفت: تعداد بیمه‌شده کارمندی اداره‌کل آموزش و پرورش استان، بیشترین کارمندان بیمه‌شده اداره‌کل بیمه سلامت را شامل می‌شود، به طوریکه از مجموع 270 هزار کارمند بیمه‌شده، نزدیک به 165 هزار نفر کارمند اداره‌کل آموزش و پرورش استان است.

پاشایی، حضور در این مراسم را یکی از لذت بخش‌ترین روزهای کاری خود اعلام کرد و گفت: رویکرد قطعی اداره‌کل آموزش و پرورش استان، تمرکز در بحث ورزش و به خصوص ورزش دانش‌آموزی است.

وی با اشاره به اهمیت والای بیمه سلامت در جامعه ادامه داد: اگر قرار باشد برای فردای جامعه اسلامی و ایران عزیز سرمایه‌گذاری کنیم، قطع به یقین مدرسه بهترین محل و دانش‌آموزان اصلی‌ترین مخاطب‌های ما هستند.

پاشایی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش استان توجه ویژه‌ای به ورزش دانش‌آموزی به خصوص برگزاری المپیاد دانش‌آموزی، ورزش صبحگاهی و ورزش‌های همگانی دارد و نقش ورزش را در پیشگیری از بیماری مهم تلقی کرد.

انتهای یبام/

نظر شما