شناسهٔ خبر: 28925143 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

امام جمعه موقت اهواز در آیین گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان:

آموزش و پرورش پایه تمام پیشرفت های علمی در کشور است

امام جمعه موقت اهواز گفت: پیش از انقلاب، نقش ما در تولید علم دنیا تنها یک‌دهم درصد بود، اما امروزه سهم ما از تولید علم در دنیا افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده امروز دوشنبه ٣٠ مهرماه ٩٧ در تالار طلاییه اهواز  با بیان اینکه پیوند اولیا و مربیان امر مقدسی است، گفت: هم اکنون که در آستانه ٤٠ سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم مشاهده می کنیم که این انقلاب  با برکات و دستاوردهای زیادی همراه بوده است که یکی از آنها مشارکت هر چه بیشتر والدین در امور آموزشی و تربیتی  مدارس است.

 

 

 

وی افزود:  تحولاتی که بعد از انقلاب در آموزش و پرورش ایجاد شد بسیار قابل تأمل است . در عین حال این تحولات در آموزش و پرورش خوزستان طی ٤ سال گذشته  چشمگیر است.

 

 

 

امام جمعه موقت اهواز گفت: افزایش تعداد دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای علمی و توسعه عدالت آموزشی از مواردی است که نشان دهنده تحولات ایجاد شده در آموزش و پرورش است.

 

وی پایه تمام پیشرفت‌های علمی کشور را از آموزش و پرورش دانست و گفت: پیش از انقلاب، نقش ما در تولید علم دنیا تنها یک‌دهم درصد بود، اما امروزه سهم ما از تولید علم دنیا 2 درصد است.

 

حسن‌زاده با اشاره به نقش فضای مجازی در تربیت کودکان و نوجوانان گفت: امروزه در شکل‌گیری شخصیت یک دانش‌آموز  خانواده و مدرسه به تنهایی تاثیر گذار نیست بلکه  در این زمینه فضای مجازی و عوامل دیگر نیز نقش دارند.

 

وی افزود: به کار گیری راه‌حل‌هایی مانند فیلترینگ و ممنوعیت ماهواره دیگر جواب نمی‌دهد و ما باید سعی کنیم نقش تربیتی خود را در قبال فرزندانمان به خوبی انجام دهیم.

 

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر دارا بودن روحیه جهادی گفت: همه باید روحیه جهادی و انقلابی داشته باشیم و به نقش انسانی خود در تربیت دانش آموزان و فرزندانمان توجه کنیم.

 

 

 

حسن‌زاده با اشاره به همکاری مطلوب حوزه علمیه و آموزش و پرورش خوزستان گفت: در طی ٤ سال گذشته آموزش و پرورش خوزستان تعامل بسیار خوبی با حوزه علمیه داشته است که این ارتباط مقدس است.

 

 

وی با انتقاد از اینکه تا کنون هیچگاه سهم واقعی آموزش و پرورش پرداخت نشده است، افزود:  در هیچ مقطعی سهم واقعی آموزش و پرورش به آن پرداخت نشده است. البته کارهایی  انجام شده است اما این کارها برای استانی مثل خوزستان که قطب اقتصادی کشور به شمار می آید، اندک است.

 

وی افزود: سهم آموزش و پرورش و دانش‌آموزان باید داده شود و لازم است تا کرامت معنوی و مادی معلم را حفظ کرد.

 

 

حسن‌زاده افزود: هر کس در حوزه مسئولیت خود باید با روحیه انقلابی و جهادی کار خود را انجام دهد و باید توجه داشته باشیم که هیچ لذتی همانند لذت  کار یک معلم نیست.

نظر شما