شناسهٔ خبر: 28922881 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارسال نامه به رئیس جمهور در خصوص اکتشاف آب‌های ژرف/ برای تأمین برق سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم

اردکانیان گفت: از حدود سه ماه پیش برای تأمین برق سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

واقعی سازی قیمت برق اهرمی قوی در مدیریت مصرف استبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه سی و سومین کنفرانس بین المللی برق در جمع خبرنگاران با اشاره به قیمت آب و برق در کشور اظهار کرد: موضوع قیمت برق و آب در دو بخش حائز اهمیت است، اولین بخش آن مربوط به تعیین قیمت برای ادامه خدمات پایدار است و مبحث دوم ارائه یارانه از سوی دولت برای آب و برق است و اما به دلیل نبود فرهنگ صحیح مصرف، شاهد استفاده بی رویه از سوی برخی مصرف کنندگان خواهیم بود که نوعی بی عدالتی در پرداخت یارانه‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وزیر نیرو ادامه داد: واقعی سازی قیمت آب و برق می‌تواند مانند اهرمی برای استفاده صحیح از برق و آب باشد.

اردکانیان تصریح کرد:باید با استفاده از نظرات کارشناسی و ایجاد فضا برای درک درست استفاده از منابع آب و برق شرایط را به سمت واقعی سازی قیمت برق برد.

بیشتر بخوانید:جزئیات حضور وزیر نیرو در مجلس/ وعده افزایش ۵۰۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد این‌که آیا شما نامه‌ای تند به رئیس‌جمهوری در مورد دخالت معاون علمی رئیس‌جمهوری در آب‌های ژرف نوشته‌اید، گفت: «چه کسی گفته تند؟ وقتی من یک حرف هیجان انگیز نمی زنم و از آن تیتر در نمی‌آید، همکار شما نباید خودش نمک و فلفل به آن اضافه کند!»

وزیر نیرو در پاسخ به این پرسش که «آیا شما هیچ نامه‌ای ننوشته‌اید؟» گفت: «من کار و کاسبی‌ام نامه نوشتن است، سر تند بودن آن بحث دارم. من اخلاقی دارم که وقتی به شما یک نامه می‌نویسم و در آن اشاره‌ای به ایشان می‌کنم، حتما رونوشتی به ایشان می‌زنم که ایشان از فرد دیگری راجع به چیزی که به شما گفتم نشنود.

وزیر نیرو با اشاره به اقدامات برای افزایش ظرفیت تولید برق در کشور اظهار کرد: از حدود سه ماه پیش برای تامین برق سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ایم. ۲۵ نیروگاه حرارتی به ظرفیت ٥٢٠٠ مگاوات در دست تکمیل، ۶۵۰ مگاوات نیروگاه تحدیدپذیر و  مگاوات ۲۰۰ نیروگاه آبی در دست ساخت است و ٣٠٠٠ مگاوات برنامه مدیریت مصرف را در نظر گرفته‌ایم.

وی با اشاره به توزیع لامپ‌های کم مصرف میان سازمان‌های دولتی بیان کرد: برای مدیریت مصرف در سال جاری قصد داریم ۱۵ میلیون لامپ کم مصرف را جایگزین لامپ‌های پرمصرف سازمان دولتی کنیم و در کنار آن مدیریت بخش روشنایی معابر در دستور کار است.

به گفته وی؛ برای سال آینده نیاز به ۸ هزار مگاوات برق در شبکه توزیع برآورده شده است و در تلاش هستیم با استفاده از بخش خصوصی و تهاتر بدهی وزارت نیرو، فشار از بخش خصوصی برداشته شود.

اردکانیان در پایان گفت: پیشنهاد افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف آب و برق را به مجلس ارائه کرده‌ایم و منتظر تصمیمات آنها در این مورد هستیم.

انتهای پیام/

پیشنهاد افزایش قیمت مشترکان پرمصرف از سوی وزارت نیرو

نظر شما