شناسهٔ خبر: 28921963 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در جلسه‌ شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت؛

تاکيد بر تحقق سياست‌هاي ابلاغي رهبر در حوزه ايثار

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- مشاور وزير کشور در امور ايثارگران بر تحقق سياست‌هاي ابلاغي رهبر معظم انقلاب اسلامي براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، غلامرضا ياوند عباسي در جلسه‌ شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت تاکبد بر تحقق سياست‌هاي ابلاغي رهبربراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادتکهگيلويه وبويراحمد افزود: اين سياست‌ها در داوزده بند در مورخه 29/11/89 از سوي معظم له ابلاغ شد که عملياتي شدن تمام اين سياست‌ها بعنوان يک ضرورت مورد تاکيد است
وي با ابراز نگراني از آنچه که کمي اعتبار فرهنگي در دستگاه‌هاي اجرايي و يا موازي کاري در اين حوزه مي‌دانست افزود: اين در حالي است که با تامين و تخصيص اعتبار‌هاي فرهنگي استان‌ها مي‌توانند با بومي سازي سياست‌هاي ابلاغي به مدد المان‌هاي منطقه ايي و الگو سازي از چهره‌ها و نام آوران دوران و تطبيق رويداد‌هاي دوران دفاع مقدس در حوزه‌هاي اجتماعي نسبت به ترويج فرهنگ غني ايثار و وشهادت اقدام کنند.
ياوند عباسي با ابراز نگراني از برخي دستور کار اين شورا بيان کرد: اين شورا بايد در باره‌ي مسائل کلان در اين حوزه سياستگذاري کند.
مشاور وزير کشور در امور ايثارگران به نقش طوايف در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود شهرداران مي‌توانند در راستاي خدمات فرهنگي و ايجاد فضا‌ها و مناظر نقش آفرينان آن دوران پر افتخار را برجسته کنند.
وي مدد گرفتن از فرهنگ دوران دفاع مقدس را عامل موفقيت در انجام ماموريت‌ها دانست و افزود:الگو برداري از اين فرهنگ در انجام کار‌هاي بزرگ عامل استقلال و موفقيت بود و هر کجا از اين فرهنگ غافل بوديم وابستگي به قوت خود باقي ماند.
ياوند عباسي نهادينه کردن فرهنگ ايثار و شهادت را ماموريت فرهنگي دستگاه‌ها برشمرد وبا بيان اينکه در جنگ‌هاي منطقه از جمله مقاومت يمن و نبرد 33 روزه حزب الله از همين فرهنگ مدد گرفته شد اظهار کرد: متاسفانه مشاهده مي‌کنيم بخش زيادي از ابعاد اين فرهنگ در همان دوران دفاع مقدس بلوکه شده در حالي که مي‌توان با احيائ آن شاهد خدمات چشمگير در مناطق محروم و ساير حوزه‌ها باشيم.
در اين جلسه حجه السلام ابطحي معاون دبير شوراي عالي فرهنگ ايثار و شهادت بنياد شهيد و امور ايثارگران هم با بيان اينکه 80 ميليون نفر جمعيت مخاطب سياستگذاري‌هاي اين شورا هستند گفت: بايد متناسب با ذائقه‌ي مخاطبان و نياز امروز فرهنگي جامعه بر مبناي فرهنگ مکرم ايثار و از خود گذشتگي توليد محتوا کرد.
وي با بيان اينکه کمت از 5 درصد فضاي مجازي را براي تبين ارزش‌هاي اين فرهنگ در اختيار داريم افزود: بايد با تعريفي جديد و مخاطب پسند از ايثار نياز فرهنگي مخاطبين بيشتري را درفضاي مجازي تامين کرد.
حجه السلام ابطحي با بيان اينکه هرچه برسرمان مي‌آيد بخاطر نداشتن روحيه‌ي ايثار است افزود: از خود گذشتگي از مصاديق خشنودي پروردگار است.

نظر شما