شناسهٔ خبر: 28920616 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تحويل در 51 نقطه؛

دريافت ارز مسافري در خاک عراق از ساعت 8 تا 20

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا-  51 نقطه‌اي که براي گرفتن ارز مسافري در عراق تعريف شده است از ساعت 8 تا 20 خدمات رساني مي‌کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا، مهدي کسرايي پور در ارتباط تلفني با راديو اربعين گفت: دوستان در تلاش هستند بعضي از اين نقاط مثلا در مسير نجف تا کربلا را شبانه روزي کنند.
وي در خصوص انتخاب مبدا دريافت ارز اظهار داشت: اينکه گفته شد نقطه‌اي را براي گرفتن ارز خود معين کنند، از اين باب بود تا بتوانيم به مراجعين بهتر پاسخ دهيم و اين نقاط ترجيحي هستند، ولي به اين معنا نيست که اگر از يک نقطه نتوانستند بگيرند در جا‌هاي ديگر نتوانند ارز خود را بگيرند بلکه در هر نقطه‌اي مي‌توانند ارز خود را دريافت کنند.
مديرکل مقررات و سياست‌هاي ارزي بانک مرکزي بيان کرد: سه نقطه مرزي مقابل مرز‌هاي ما در عراق، شلمچه، چزابه و مهران که اسم عربي مکان‌هاي ما در عراق متفاوت است ممکن است نقطه مقابل مهران، زرباطيه باشد، نقطه مقابل شلمچه، شلمچه است.
وي متذکر شد: ارز مسافربري در خاک عراق تحويل زائران مي‌شود. ريال را مسافران بدون مراجعه حضوري به شعب از طريق اپليکيشن پرداخت مي‌کنند و ارز در 51 نقطه در داخل خاک عراق به زائران تحويل داده مي‌شود.
کسرايي پور افزود: زائران حق انتخاب 50 هزار دينار و 100 هزار دينار را براي دريافت ارز دارند و اگر ببينيم درخواست‌هايي که داده شود مبالغ ديگر را هم شامل مي‌شود، حتما رقم‌هاي ديگر را هم براي انتخاب، اضافه خواهيم کرد.
وي اعلام کرد: آخرين تصميمي که در ستاد مرکزي اربعين حسيني گرفته شده، فروش ارز فقط براي اتباع ايراني است و نياز به کد ملي دارد.
مديرکل مقررات و سياست‌هاي ارزي بانک مرکزي تاکيد کرد: افرادي که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند و ويزايشان صادر شده باشد، مشمول دريافت 100 هزار دينار خواهند شد.
دبير ستاد مرکزي اربعين حسيني با اشاره به عادي شدن شرايط جوي در مرز‌ها اظهار کرد: از ساعت 1 بامداد تردد به کندي جريان داشت و هم اينک بر اساس آخرين وضعيت مرزها، تردد جريان دارد.
شهريار حيدري ضمن مصاحبه با راديو اربعين با اشاره به توقف رفت و آمد زائرين و خسارت به مواکب در منطقه مهران اظهار کرد: با حمايت و کمک هلال احمر و تشکيل ستاد مديريت بحران در استان شرايط تثبيت شد.
حيدري ادامه داد: ديشب حوالي 12 شب وضعيت مهران را در چزابه داشتيم که ه. آسيب‌هاي جزئي به چادر مواکب وارد و البته با کمک هلال احمر برطرف شد.
وي با اشاره به آمار تردد 130 هزار نفر از زوار در شب گذشته اظهار کرد: ظرفيت پارکينگ‌ها هنوز پر نشده است.
حيدري افزود: روز گذشته اخباري مبني بر پر شدن پارکينگ‌ها منتشر شد، اما ضمن بررسي ما، پارکينگ‌ها هنوز جاي دارد.
دبير ستاد مرکزي اربعين حسيني همچنين در خصوص مبالغ دينار براي زوار خاطرنشان کرد: مبلغي که زوار براي دريافت دينار واريز کردند، تا زماني که دينار را نگرفته باشند، به حساب آن‌ها منظور هست و بعد از بازگشت از سفر عودت خواهد شد.

نظر شما