شناسهٔ خبر: 28919167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خانه والیبال گنبدکاووس با بیش از ۱۸ میلیارد ریال اعتبار تکمیل می‌شود

R41471/P1494/S6,70/CT11

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس گفت: امسال ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و یک میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای تکمیل خانه والیبال این شهرستان اختصاص یافته و امید داریم تا پایان خرداد ماه به بهره‌برداری برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس، حجت الله یوسفی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاری‌های استان به مناسبت هفته تربیت بدنی اظهار داشت: در شهرستان گنبدکاووس 10 پروژه نیمه‌تمام ورزشی مانند سالن بانوان، زورخانه، خانه ژیمناسیک، سالن ورزشی حاجی قوشان، سالن ورزشی داشلی برون، خانه بوکس، جاده سلامت، پایگاه قهرمانی است که برای 3 پروژه خانه والیبال، سالن بانوان و سالن ورزشی حاجی‌قوشان اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای سالن ورزشی حاجی‌قوشان و سالن بانوان هر یک مبلغ 400 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده که امید داریم امسال تخصیص یابد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس بیان داشت: در هفته تربیت‌بدنی 30 برنامه مانند مسابقه نقاشی برای کودکان زیر 12 سال با موضوع نماز و ورزش،تور سافاری، مسابقات بومی محلی، دیدار با خانواده ورزشکاران و مدافعان حرم، اهدای خون ورزشکاران و کارمندان ،مسابقات ورزشی در رشته های مختلف، غبارروبی مزار شهدا اجرا خواهد شد.

وی درباره حوزه جوانان یادآور شد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل گنبدکاووس، متاسفانه در بخش سمن‌های حوزه جوانان توجه خاصی نشده و در این شهرستان تنها 2 سمن در این حوزه فعالیت دارند و تلاش داریم تا زمینه لازم برای تشکیل سمن در این حوزه را برای علاقمندان فراهم کنیم.

یوسفی گفت: اتاق فکر و اندیشه حوزه جوانان را با حضور دانشگاهیان و نخبگان برای ارائه راهکارهای مناسب در حل مشکلات جوانان فعال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در گنبدکاووس استخر ورزشی وجود ندارد، اظهار داشت: با پیگیری‌ها و تلاش‌های مستمر توانستیم مبلغ 50 میلیون تومان را برای طرح مطالعاتی احداث استخر در نظر بگیرم و امید داریم از سال آینده اعتباراتی برای احداث استخر در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در نظر گرفته شود.

سرپرست اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس ادامه داد: در حال حاضر در مجموع 44 هئیت ورزشی در شهرستان گنبدکاووس به ثبت رسیده که از این تعداد 35 هیئت فعال و 9 هیئت با رشته‌های خاص مانند پزشکی ورزشی، هاکی و بیماری‌های خاص غیر فعال است.

وی افزود: امسال 12 نفر از ورزشکاران برادر به عنوان عضو به تیم ملی و 3 نفر ورزشکار خانم نیز به اردوهای تیم ملی دعوت شدند و برای نخستین بار 4 نفر به مسابقات پاراآسیایی راه یافتند که 3 نفر آنها از ورزشکاران گنبدی بوده و مقام قهرمانی و نائب قهرمانی را کسب کردند.

یوسفی گفت: 6 هزارو 258 نفر ورزشکار سازمان یافته بیمه شدند که از این تعداد 2 هزار و 161 نفر خانم هستند که با توجه به جمعیت 350 هزار نفری گنبدکاووس این تعداد بسیار اندک است و با تلاش و پیگیری‌های لازم این تعداد را تاپایان سال 15 درصد افزایش خواهیم داد.

وی اضافه کرد: در این شهرستان 10 فضای باز ورزشی به متراژ 95 هزار مترمربع و 20 فضای سرپوشیده ورزشی به متراژ 20 هزار مترمربع وجود دارد و سرانه ورزشی شهرستان 33 صدم درصد است که این آمار بسیار کم است.

سرپرست اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس درباره وضعیت مدیریتی مجموعه سوارکاری گنبدکاووس بیان داشت: اختلاف نظراتی بین هیئت سوارکاری استان گلستان، هیئت سوارکاری گنبدکاووس و فدراسیون وجود دارد و فدراسیون تلاش دارد تا مانند گذشته مدیریت این مجموعه را عهده‌دار شود که با رایزنی‌های نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه، امام جمعه و مسئولان ورزش و جوانان در تلاش هستیم تا مدیریت این مجموعه به شهرستان واگذار شود که امید داریم قبل از برگزاری کورس بعدی این امر محقق شود.

انتهای پیام/ ع

نظر شما