شناسهٔ خبر: 28915459 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

عزای حسینی در جهان - عراق

حضور مبلغان حوزه علمیه نجف اشرف در مراسم پیاده روی اربعین حسینی

ابنا

صدها تن از مبلغان حوزه علمیه نجف اشرف در مراسم پیاده روی اربعین حسینی حضور یافته و به پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی زائران می پردازند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ شعبه تبلیغ و آموزش دینی آستان مقدس حسینی از آغاز پروژه تبلیغی در مراسم زیارت اربعین حسینی با نظارت حوزه علمیه نجف اشرف خبر داد.

حجت الاسلام شیخ فاهم الابراهیمی مسئول این شبعه گفت: مبلغین این شعبه در چارچوب پروژه تبلیغی به صورت گسترده در مسیر پیاده روی زائران به سوی کربلا و در سه محور نجف اشرف و بابل و بغداد و همچنین شهرک های زائران حضور یافته اند.

وی افزود: این افراد وظیفه پاسخگویی به سوالات شرعی زائران را برعهده دارد و به ارشاد و راهنمایی زائران خواهند پرداخت.

ابراهیمی تصریح کرد: امسال روحانیانی را به صورت سیار میان زائران فرستاده تا به ادای وظیفه بپردازند. یکی از وظایف این افراد برگزاری نمازهای جماعت در موکب های حسینی است.

وی اظهار داشت که تاکنون بیش از 400 مبلغ توسط آستان مقدس حسینی بدین منظور ارسال شده اند.

مسئول شعبه تبلیغ و آموزش دینی آستان مقدس حسینی ادامه داد: اقامه نماز جماعت، آموزش دینی زائران و توصیه به پایبندی به رهنمودهای مرجعیت تقلید از مسائلی است که توسط این افراد پیگیری شده و مهمترین هدف نیز اقامه نماز جماعت یکپارچه به شمار می آید.

گفتنی است آیت الله العظمی سیستانی در پیامی که توسط حجت الاسلام احمد صافی در خطبه های نماز جمعه کربلا قرائت شد، بر لزوم حضور فعال مبلغان در میان زائران برای آموزش مسائل شرعی تأکید کردند.

...........

پایان پیام / 326

نظر شما