شناسهٔ خبر: 28911652 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

آیت‌الله مهدوی کنی عالمی انقلابی، سیاستمدار، خدامحور بودند

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: آیت الله مهدوی‌کنی یک‌روشنفکر واقعی بود که در زمان خود مشکلات و نیاز‌های جامعه را شناخت و وارد عمل شد، او در مبارزه با رژیم پهلوی و دفاع از انقلاب اسلامی پیشتاز بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی امروز یک‌شنبه (29 مهرماه) در مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد ارتحال آیت الله مهدوی کنی که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: آیت‌الله مهدوی کنی از علمای انقلابی، سیاستمدار، خدامحور و مردم دوست بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه خوب است در چنین مراسمی از علم و عالم صحبت شود، عنوان کرد: کسی که عالم و فقیه حقیقی باشد دین از درون و بیرون او نقش بسته و با نوری که خداوند در درون او قرار داده نگاه، فهم و عمل او شایسته می شود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: عالمان دین به این دلیل که فقط خداوند را در عالم موثر می‌دانند تنها از او درخواست می‌کنند و از او خوف دارند.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه امروز رسانه‌های مستکبران جهان به دنبال ناامید کردن مردم از توانمندی‌های خود هستند، اظهار داشت: دشمنان می‌خواهند به مردم یمن، سوریه و سایر کشورهای اسلامی چنین القا کنند که سرنوشت آنها در دست مستکبران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روشنفکران واقعی شهدای ما هستند که با شناخت حقایق به درستی عمل کردند نه آن کسانی که جامعه را به سمت و سوی غرب سوق می‌دهند، عنوان کرد: امروز در جامعه ما از تعبیر روشنفکر بد استفاده شده در حالیکه یک روشنفکر واقعی باید با شناخت نیاز جامعه و افکار منحرف به همه آگاهی داده و مدافع مرزهای فکری و فرهنگی کشور خود باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه هدف رسانه‌های دشمنان و مستکبران جهان ایجاد فرهنگ ظلم‌پذیری در بین ملت‌های دنیا است، اظهار داشت: فرهنگ تسلیم شدن در مقابل ظلم و خواست مستکبران در فیلم‌ها و رسانه‌های آنان به وضوح مشهود است.

وی با بیان اینکه امروز جریان شایعه‌ساز  به دنبال پوشاندن حق از نگاه خواص جوامع است اما شهدا همان روشنفکران حقیقی نیاز جامعه را شناخته و در زمان خطر هشدا دادند، گفت: باز هم تاکید می‌کنم روشنفکری دعوت مردم به سوی فرهنگ غرب نیست بلکه شناخت جامعه و ایفای نقش متناسب با آن است که دانشجوی سیاسی جامعه باید چنین باشد.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: آیت الله مهدوی‌کنی یک‌روشنفکر واقعی بود که در زمان خود مشکلات و نیاز‌های جامعه را شناخت و وارد عمل شد، او در مبارزه با رژیم پهلوی و دفاع از انقلاب اسلامی پیشتاز بود، همواره به دنبال اجرای دین در جامعه بود و تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) را با این هدف انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خطاب به حوزویان و دانشجویان گفت: شما حوزویان و دانشجویان باید بتوانید سوالات مردم در بخش سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را پاسخگو باشید، فقه تمدن‌ساز برای همه سوالات پاسخ دارد بنابراین با تکیه بر فقه امام صادق(ع) برای ما مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی کنی با تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) به دنبال کادرسازی از افراد متخصص برای نظام و انقلاب بود، ابراز کرد: در چنین کادری یاران امام راحل مقابل فرهنگ و اقتصاد لیبرال ایستادگی کردند همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند تنها راه پیروزی بر دشمن ایستادگی در مقابل آنها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: دشمن که در دو جنگ سخت و نرم از ما شکست خورده امروز با تلفیق این دو بر علیه ما اقدام می‌کند. همان کشورهایی که کنواسیون‌هایی را ایجاد کردند خود آن را امضا نکردند اما از ما می‌خواهند که آن را امضا کرده و اجرا هم کنیم در قرارداد الجزایر به علت درست ننوشتن واژه «تابعیت» بارها در دادگاه لاهه محکومیت ما صادر شد.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان با بیان اینکه کشور ما باید استقلال سیاسی و فرهنگی خود را حفظ کند، خاطرنشان کرد: امروز عالمان ربانی همچون آیت‌الله مهدویکنی درباره تهدیدها هشدا می‌دهند زیرا دفاع از استقلال اقتصادی، سیاسی، فرهنگی را وظیفه خود می‌دانند.

 

نظر شما