شناسهٔ خبر: 28906694 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -
گابی: امیدوارم در آزادی راه صعود به فینال را طی کنیم
گابی ستاره خط میانی السد پیش از دیدار تیمش برابر پرسپولیس در صحبت‌هایی به اهمیت این بازی‌اشاره کرد.گابی که بیش از ۳۰۰ بازی برای اتلتیکومادرید در کارنامه دارد و با این تیم قهرمانی در لالیگا را به دست آورد درباره بازی برگشت گفت: ورزشگاه آزادی مانند ورزشگاه‌های بزرگ اروپایی است و جو ویژه‌ای نیز در ورزشگاه وجود دارد ولی فوتبالیست‌ها باید به فکر موفقیت در هر شرایطی باشند. رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا یک دستاورد مهم برای ما خواهد بود و تلاش می‌کنیم در تهران کار را تمام کنیم و بتوانیم به دیدار نهایی برسیم. در فوتبال لحظات ناب باقی می‌ماند و این صعود می‌تواند یک لحظه ناب برای ما باشد.او در پایان صحبت‌های خود گفت: قهرمانی در لیگ قهرمانان نه تنها برای السد، بلکه برای تمام کشور قطر یک افتخار بزرگی محسوب می‌شود. به همین خاطر است که ما اینجا هستیم و تلاش می‌کنیم به این مهم دست یابیم. درباره حضورم در السد نیز باید بگویم که ژاوی در این انتقال خیلی نقش داشت و هدف تیم را قهرمانی در لیگ قهرمانان دانست.
نمازی تا نیم فصل فرصت دارد
عضو هیئت‌مدیره باشگاه ذوب‌آهن می‌گوید که امید نمازی به او و سایر مدیران ذوب‌آهن قول داده تا این تیم در پایان نیم فصل اول در جمع چهار تیم بالای جدولی باشد. احمد جمشیدی درباره اخبار مربوط به برکناری امید نمازی از سمت سرمربی‌گری ذوب‌آهن، اظهار کرد: با توجه به نگرانی‌هایی که در مورد جایگاه فعلی و آینده تیم فوتبال ذوب‌آهن وجود داشت، هفته گذشته با امید نمازی در هیئت‌مدیره یک جلسه داشتیم که ایشان توضیحات خودشان را به ما ارائه کردند. با توجه به صحبت‌هایی که انجام شد با ایشان همکاری‌مان را ادامه می‌دهیم تا ببینیم روند تیم چگونه پیش می‌رود. عضو هیئت‌مدیره باشگاه ذوب‌آهن در پاسخ به این سؤال که در صورت عدم نتیجه‌گیری تیم فوتبال ذوب‌آهن تا نیم فصل اول امکان دارد امید نمازی برکنار شود یا خیر، گفت: هیئت‌مدیره تصمیم گرفته تا نیم‌فصل از امید نمازی حمایت کند و بعد از آن باید ببینیم که انتظارات بر آورده شده است یا خیر. نمازی مربی با دانشی در فوتبال ایران است و به ما قول داده است که تا نیم فصل بین چهار تیم اول لیگ باشیم.
تعطیلات طولانی مدت در نیم فصل لیگ‌های آسیایی
مدیر مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: با اعلام AFC‌ زمان تعطیلات نیم فصل لیگ‌های کشورهای آسیایی به دلیل ‌برگزاری جام ملت‌های آسیا طولانی مدت است.سعید فتاحی درباره تعطیلی نیم فصل فوتبال ایران گفت: با توجه به در پیش بودن مسابقات جام ملت‌های آسیا قطعا ‌مسابقات فوتبال باشگاهی در قاره آسیا مثل چهار سال گذشته در نیم فصل با تعطیلات بیشتری مواجه خواهد بود. کنفدراسیون فوتبال ‌آسیا مثل فیفا و برگزاری مسابقات جام جهانی تاکید کرده که ملی‌پوشان از ۱۶ روز قبل از آغاز جام ملت‌های آسیا نباید در ‌مسابقات باشگاهی حاضر شوند. حتی بازیکنان آسیایی شاغل در لیگ‌های اروپایی نیز در مسابقات باشگاهی حاضر نمی‌شوند. ‌او درپایان اضافه کرد: ‌AFC‌ اعلام کرده از تاریخ ۲۹ آذر بازیکنان ملی نباید در مسابقات باشگاهی شرکت کنند. رقابت‌های ‌جام ملت‌های آسیا نیز در تاریخ ۱۲ بهمن سال جاری به پایان می‌رسد. به این ترتیب همه لیگ‌های آسیایی در این زمان تعطیل ‌هستند. ضمن این‌که تیم ملی ایران حدود یک هفته زودتر از این تاریخ اردوی آماده‌سازی خود را آغاز می‌کند. البته ما با تعاملی ‌که با کی‌روش داشتیم، اردوی تیم ملی در آبان ماه با ۴ روز تاخیر آغاز می‌شود تا مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر در روزهای ‌۱۸ و ۱۹ آبان ماه برگزار شود. ‌فتاحی افزود: تقویم پیشنهادی مسابقات قبل از شروع مسابقات به نظر سرمربیان و باشگاه‌ها رسیده بود و این تقویم به تصویب ‌همه باشگاه‌ها رسید. ‌
قلعه‌نویی: پرسپولیس بازی رفت با السد را فراموش کند
امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان درباره دیدار پرسپولیس و السد گفت: من خودم در السد بازی کردم و تنها بازیکنی هستم که دوگانه در خارج از ایران دارم. من این مسائل را نمی‌خواهم بگویم ولی در سالی که در السد بازی کردم قهرمان حذفی و جام باشگاهی این کشور شدیم. نسبت به السد شناخت دارم و قبل از بازی رفت، خدا را گواه می‌گیرم که گفتم پرسپولیس السد را می‌برد. السد تیمی آن چنان قوی‌ نیست. بحثی دارم که حتما برانکو روی آن ‌اشراف دارد، اینکه پرسپولیس بازی رفت را فراموش کند. السد اگر زمان پیدا کند خطرناک است و جو تماشاگران هم تنها در ۱۵ دقیقه ابتدایی تاثیرگذار است. پرسپولیس نباید در باد برد بازی رفت نباشند.
 طارمی بازهم ناکام در گلزنی
الغرافه در شبی که مهدی طارمی را در ترکیب اصلی خود داشت به تساوی یک بر یک برابر الریان دست پیدا کرد. در ادامه هفته نهم لیگ ستارگان قطر یک دیدار برگزار شد.در این دیدار الغرافه که مهدی طارمی را در ترکیب اصلی خود داشت مهمان الریان بود.این دیدار برنده نداشت و بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. گل نخست بازی را تاباتا برای الریان به ثمر رساند اما الغرافه با وجود آنکه 10 نفره شده بود اما گل تساوی را در دقیقه 83 توسط آمادو به ثمر رساند.طارمی در این دیدار هم در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت و 90 دقیقه بازی کرد اما بازهم از گلزنی بازماند. او در فصل جاری بعد از گذشت 9 هفته تنها 3 گل به ثمر رسانده است که یک گل آن از روی نقطه پنالتی بوده است. الغرافه با تساوی در این دیدار با 11 امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار گرفت.
عالیشاه از فهرست بازی السد خط خورد
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس نام ۲۰ بازیکن را برای اردوی پیش از بازی با السد اعلام کرد. غافلگیری این فهرست عدم حضور نام هافبک مصدوم سرخپوشان بود. برانکو ایوانکوویچ نام ۲۰ بازیکن سرخپوش حاضر در اردوی پیش از بازی با السد را که صبح امروز تشکیل خواهد شد، اعلام کرد.نام امید عالیشاه که دیروز هم تمریناتی اختصاصی را دنبال کرد، در این فهرست قرار ندارد.سید جلال حسینی، علیرضا بیرانوند، بوژیدار رادوشوویچ، ابوالفضل درویش‌وند، شجاع خلیل‌زاده، محمد انصاری، شایان مصلح، احمد نورالهی، کمال کامیابی‌نیا، سیامک نعمتی، گادوین منشا، علی علیپور، بشار رسن، آدام همتی، حمیدرضا طاهرخانی، احسان علوان‌زاده، محسن ربیع‌خواه، سعید حسین‌پور، احسان حسینی و محمد امین اسدی، ۲۰ بازیکنی هستند که در اردو حضور خواهند داشت.

نظر شما