شناسهٔ خبر: 28905731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ماجرای نوشابه‌هایی با طعم بازنشستگی + فیلم

ماجرای نوشابه گرفتن تعدادی از کارگران بازنشسته شرکت زمزم گرگان به جای سنوات نقدی، اختیاری و توافقی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گلستان، نماینده کارگران این شرکت گفت: از حدود 48نفری که در یکی دو ماه گذشته بازنشسته شدند 9نفر به درخواست خودشان بخشی کوچکی از حق سنوات بازنشستگی خود را در توافق با شرکت زمزم نوشابه دریافت کردند و آن را در بازار فروختند.

کردی افزود: این 9بازنشسته این کار را با هدف دریافت سریع تر حق بازنشستگی انجام دادند، در غیر اینصورت برای دریافت نقدی سنواتشان باید ماهها منتظر می ماندند.

 یکی از این بازنشستگان هم به خبرنگار ما گفت : از حدود صد میلیون تومانی که سهم من بود 77میلیون تومان آن را نقدی و بقیه را حدود 10تا15 درصد ارزان تر نوشابه دریافت کردم و در بازار فروختم.

مازندرانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان هم گفت: در چند سال گذشته به دلیل شرایط نامساعد فروش این کارخانه حدود ۵۰نفر از کارگران با هدف بهره مندی از حقوق زودتر از موعد بازنشسته شده اند و تا کنون هیچ یک از کارگران و بازنشستگان این مجموعه دادخواست و شکایتی به به اداره کار نداشته است.

وی ادامه داد: دریافت نوشابه بین کارگران و شرکت زمزم گرگان توافقی بوده و ما در جریان نبودیم.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2753111" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2258879/2753111?width=400&height=300"></script></div>

 

 

 

نظر شما