شناسهٔ خبر: 28905714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

چه کسی پاسخگوی وجود مدارس غیرانتفاعی فاقد استحکام بنای کرمان است

R7860/P1377/S6,67/CT14

شهردار کرمان از وجود مدارس غیرانتفای فاقد استحکام بنا در کرمان پرده برداشت اما چه کسی پاسخگوی این سهل‌انگاری با وجود آغاز سال تحصیلی است.

صاحب‌خبر -

به گزارشخبرگزاری تسنیم از کرمان، عصر امروز چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد.

در این جلسه استحکام بنا، تغییر کاربری، عرض معبر محل مدرسه غیرانتفاعی و پرداخت عوارض این مدارس مورد بررسی قرار گرفت.

فریبا اسکندری‌زاده رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی استان کرمان امسال 10 درصد رشد داشته است اظهار داشت: این مسئله نشان از اعتماد مردم به این مدارس در استان کرمان دارد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بیش از 100 هزار نفر از دانش‌آموزان استان کرمان در این مدارس تحصیل می‌کنند گفت: امیدواریم تا زمینه‌ای فراهم شود تا مدارس غیردولتی ما از مکان‌های استیجاری خارج شده و ساخت مدارس غیردولتی در استان اتفاق بیفتد.

در این جلسه سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان با اشاره به وجود مدارس غیرانتفاعی که مجوز استحکام بنای آنها جای سوال دارد اظهار داشت: با وجود تاییدیه یکی از اعضای نظام مهندسی اما ظاهر این مدارس خلاف این مسئله را ثابت کرده و این مسئله کاملا مشخص است و نیازمند کار کارشناسی ندارد.

وی با بیان اینکه تاییدیه استحکام بنای مدارس غیردولتی توسط یکی از اعضای نظام مهندسی تایید می‌شود تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی این گواهی را نمی‌دهد.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه برای تسهیل کار تاسیس مدارس غیردولتی در استان کرمان یکسری سختگیری‌ها کنار گذاشته شده است افزود: استان کرمان استانی زلزله‌خیز است و متاسفانه ساز و کار تایید ساختمان و محل این مدارس در کرمان درست نیست و با وقوع یک زلزله توجه همه به سمت این مدارس جلب می‌شود.

غلامرضا رجایی‌نژاد مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در این جلسه با بیان اینکه اداره کل نوسازی مدارس تنها ظرفیت و استاندارد آموزشی مدارس غیردولتی را تایید می‌کند اظهار داشت: ما براساس شیوه‌نامه کشوری کار می‌کنیم و تعیین ظرفیت این مدارس توسط ما انجام می‌شود و استحکام بنای مدارس غیرانتفاعی برعهده ما نیست.

به گزارش تسنیم در این جلسه مصوب شد تا استحکام بنای مدارس غیر دولتی استان توسط نظام مهندسی تایید شود و عرض معبر و سایر مقررات در این حوزه در مدارس استان رعایت شود.

حال این مسئله مطرح است که با آغاز سال تحصیلی و با وجودی که تعدادی از دانش‌آموزان ما در مدارس غیردولتی فاقد استحکام مشغول به تحصیل هستند با یک زلزله ساده چه اتفاقی برای آنها می‌افتد و از سوی دیگر در صورتی که عدم استحکام بنای آنها تایید شود با وجود آغاز سال تحصیلی سردرگمی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان اتفاق می‌افتد.

هر چند برگزاری این جلسه و طرح این مسئله در این زمان شاید کمی دیر شده باشد اما ماهی را هر زمان که آز آب بگیریم تازه است اما اینکه کوتاهی از سوی چه مرجعی بوده و چه کسی باید پاسخگو باشد هنوز برای ما سوال است که در این جلسه پاسخی به آن داده نشد.

انتهای پیام/ش

نظر شما