شناسهٔ خبر: 28905614 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سرانه فضای ورزشی هر شهروند گنبدی 33 سانتی متر مربع است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی حجت الله یوسفی عصر یکشنبه به مناسبت هفته تربیت بدنی ( 26 مهر تا 2 آبان) در نشست با خبرنگاران افزود: مساحت 20 فضای

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی حجت الله یوسفی عصر یکشنبه به مناسبت هفته تربیت بدنی ( 26 مهر تا 2 آبان) در نشست با خبرنگاران افزود: مساحت 20 فضای سرپوشیده و 10 فضای روباز ورزشی گنبد درمجموع 115 هزار مترمربع است.
وی با اشاره به جمعیت 350 هزار نفری گنبدکاووس اضافه کرد: ظرفیت های فراوان ورزش این شهرستان ضرورت نگاه ویژه مدیران استانی و کشوری برای رفع زیرساخت های سخت افزاری گنبد را عیان می کند.
یوسفی از وجود 10 طرح نیمه تمام ورزشی درمناطق روستایی و شهری گنبد نیز خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با تکمیل این طرح ها که به 240 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، سرانه فضای ورزشی شهروندان این شهرستان ارتقا یابد.
وی تصریح کرد: هم اکنون میانگین سرانه فضای ورزشی در کشور یک مترمربع است که باید تلاش شود سرانه فضای ورزشی در گنبد نیز با استفاده از ظرفیت های مختلف از جمله حضور بخش خصوصی و خیرین و همچنین تخصیص اعتبارات ویژه ملی و استانی ارتقا یابد.

*** چهار تیم گنبد در مسابقات لیگ برتر و دسته دوم حضور دارند
رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس همچنین از حضور سه تیم والیبال، والیبال نشسته و سپک تاکرای این شهرستان در لیگ برتر و یک تیم بستکبال در لیگ دسته دوم کشور خبر داد و گفت: هم اکنون گنبدکاووس با 35 هیات ورزی فعال، 6 هزار و 258 ورزشکار سازماندهی شده دارد که دو هزارو 161 نفر آنان از بانوان هستند.
یوسفی افزود: علاوه بر حضور چهار تیم ورزشی گنبدکاووس در مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته دوم، 12 ورزشکار مرد و سه ورزشکار خانم از این شهرستان، عضو تیم های ملی در رشته های مختلف هستند.
وی، کسب دو مدال طلا و یک نقره توسط ورزشکاران گنبدکاووس در مسابقات پارا آسیایی جاکارتا را از دیگر افتخارات ورزش این شهرستان ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد در سایه توجه بیشتر مدیران استان به ورزش گنبد، تعداد ورزشکاران سازماندهی شده آن تا پایان امسال حدود 15 درصد افزایش یابد.
یوسفی باتبریک هفته تربیت بدنی از تدوین 30 برنامه شاخص و اجرای آن در این هفته از سوی هیات های ورزشی گنبدکاووس خبر داد و گفت: عطرافشانی گلزار شهیدان، دیدار با خانواده شهدای ورزشکار و شهدای مدافع حرم، اهدای خون، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در رشته های مختلف از مهمترین برنامه های این هفته است.

*** گنبدکاووس فقط دو تشکل مردم نهاد درحوزه ورزش و جوانان دارد
رییس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس همچنین از فعال بودن تنها دو تشکل مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان خبر داد و با کم دانستن این تعداد، گفت: برای جمعیت 350 هزار نفری این شهرستان حداقل باید 20 ن=تشکل مردم نهاد تشکیل شود تا با مطالبه گری، توجه نهادها را به جوانان و دغدغه های آنان بیشتر معطوف نمایند.
یوسفی افزود: مسائل و مشکلات حوزه جوانان بویژه در بحث اشتغال، ازدواج و مسکن این قشر نیازمند عزم همگانی و مشارکت همه ادارات و نهادها با اداره ورزش و جوانان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به آسیب های اجتماعی درجامعه اضافه کرد: برای پیشگیری از این آسیب ها ورزش می تواند موثر باشد به شرط آنکه بخشی از اعتبارات فرهنگی و اجتماعی ادارات و نهادها و یا کمک های نیکوکاران، به خرید تجهیزات ورزشی و توزیع آن در روستاها و محلات آسیب پذیر شهری اختصاص یابد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام

نظر شما