شناسهٔ خبر: 28904355 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

طراحی لامبورگینی ایرانی سرآغاز اتفاقات بزرگ در صنعت خودروسازی است

علی جهانگیری روز یکشنبه در نشستی با طراح و سرپرست گروه طراحی لامبورگینی ایرانی اظهار دشت: امروز باید تبریز و ایران به خود ببالد که چنین جوانانی باانگیزه و

صاحب‌خبر - علی جهانگیری روز یکشنبه در نشستی با طراح و سرپرست گروه طراحی لامبورگینی ایرانی اظهار دشت: امروز باید تبریز و ایران به خود ببالد که چنین جوانانی باانگیزه و بامهارت دست‌به‌کارهای بزرگ می‌زنند و این برای تمام ایرانیان غرورآفرین است.
وی با بیان اینکه همیشه در طول تاریخ ایده‌های نابی مطرح‌شده‌اند اما وقتی گرفتار پروسه‌های طولانی می‌شوند خسته شده و ایده‌های ناب نیز به فراموشی سپرده می‌شود، گفت: ما برای به سرانجام رسیدن این ایده ها در کنار جوانان خواهیم بود.
جهانگیری ضمن دعوت از مجموعه طراح این خودرو برای حضور در نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی گفت: در کنار زون تخصصی خودرو و قطعه‌سازی مکان مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا محصول خود را به نمایش بگذارید و در ادامه مسیر نیز در بحث ثبت پتنت مشاوره‌ها و همراهی‌های موردنیاز ارائه می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی حمایت از فعالیت ‌های دانش‌ بنیان را از برنامه ‌های خاص دولت عنوان کرد و افزود: این حمایت‌ها بدون شک با طی مراحل قانونی می‌تواند در خصوص طرح حاضر نیز عملیاتی شود و دراین ‌بین همکاری و تعامل 26 نفر متخصص در کنار یکدیگر اقدام قابل‌تقدیری است .
رئیس هیات مدیره انجمن خودرو و قطعه ‌سازی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: طراحی لامبورگینی ایرانی یک شاهکار در صنعت خودروسازی است.
یونس پایدار افزود: اینکه گروه حاضر توانسته است به ‌صورت فضایی و نکته به نکته تمام محاسبات را درست انجام دهد و با سنجش دقیق اقدام کند بسیار اقدام بزرگی است.
وی همچنین از حمایت‌های هیات مدیره انجمن خودرو و قطعه سازی از مجموعه حاضر خبر داد.
لامبورگینی مورسیه لاگو اس وی توسط متخصصان ایرانی در تبریز با مهندسی معکوس، مشابه سازی، طراحی و ساخته شد.این طرح در مدت 4.5 سال توسط تیم متخصص 16نفری، مراحل تحقیقاتی، طراحی، مدل سازی و ساخت را گذرانده است.
به گزارش ایرنا، رونمایی از خودروی 'لامبورگینی' ساخت ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های ایتالیایی داشت و به عنوان نسخه برداری حیرت آور از لامبورگینی اصل ایتالیایی توصیف شد.
روزنامه 'لارپوبلیکا' با عنوان 'لامبورگینی مدل مورسیه لاگو در ایران دوباره متولد شد' نوشت: کپی بسیار دقیقی از لامبورگینی مدل مورسیه لاگو، به تازگی وارد خط تولید شده و قرار است 100 نمونه از آن با موتور V6 هیوندای ساخته شود.
6120/3071
انتهای پیام

نظر شما