شناسهٔ خبر: 28903176 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

آ اس: پرز اعتمادش به لوپتگی را از دست داده است؛ قوت گرفتن احتمال انتخاب گوتی

مهدی آزادی

اسطوره محبوب کهکشانی‌ها به برنابئو برمی‌گردد؟

صاحب‌خبر -

طرفداری - این احتمال وجود دارد که رئال مادرید به زودی جولین لوپتگی را اخراج کرده و گوتی را به عنوان جایگزین او انتخاب کند.

به گزارش توماس رونکرو، سردبیر نشریه آ اس، لوپتگی حداقل تا ال کلاسیکو روی نیمکت رئال مادرید می‌ماند. با این حال، سران باشگاه اعتمادشان به این مربی را از دست داده‌اند و فلورنتینو پرز هم اعتقاد دارد لوپتگی نتوانسته اوضاع را کنترل کند تا جایی که برگرداندن ورق، بی نهایت دشوار شده است. رئيس باشگاه نامی را مطرح کرده که پس از باخت تیم به لوانته، لحظه به لحظه، جدیت بیشتری به خودش می‌گیرد: گوتی.

اسطوره باشگاه، سرمربی سابق تیم جوانان و دستیار کنونی سنول گونش در بشیکتاش، فاکتورهای لازم زیادی را برای ایفای نقش یک فرشته نجات را دارد. پس از تجربه موفقیت آمیز گماردن زیدان به عنوان جانشین بنیتز، سران باشگاه اعتقاد دارند گوتی هم نکات مثبت خوبی دارد که می‌تواند به او در برگردان اوضاع تیم کمک کند. فاکتورهایی چون رابطه خوب با بزرگان رختکن و البته محبوبیت او در میان هواداران. گوتی، رئال مادرید را خیلی خوب می‌شناسد و با بسیاری از بازیکنان فعلی نیز رابطه خوبی دارد. چیزی که باعث می‌شود راحت‌تر بتواند تصمیم بگیرد و تیم را از شرایط فعلی خارج کند.

در این نقاط ضعفی هم در کارنامه گوتی وجود دارد از جمله نداشتن تجربه مربی‌گری در بالاترین سطح. چیزی که البته زیدان هم نداشت. گوتی در تابستان تصمیم گرفت راهی ترکیه شود چون باشگاه از او در راه ارتقا به سمت سرمربی تیم دوم حمایت نکرد آن هم زمانی که نتایج بسیار خوبی در تیم جوانان گرفته بود. هدایت تیم دوم با سولاری است و از آنجا که او خوب کار کرده، ایده باشگاه حفظ او در همین پست است. پرز و آنخل سانچز اعتقاد زیادی به سولاری دارند اما می‌دانند که اگر در شرایط بحرانی او را سرمربی تیم اول کنند و این قمار جواب ندهند، او به یک مهره سوخته تبدیل می‌شود.

لوپتگی پس از بازی با لوانته به پرز گفت که هنوز قدرت دارد و می‌خواهد شرایط را تغییر دهد اما رئيس باشگاه دیگر اعتقادی به او ندارد و همان طور که کادنا سر نیز گفت، پرز قصد داشت پس از بازی با آلاوز او را اخراج کند که اطرافیان مانع شدند. در هر صورت او تا ال کلاسیکو سرمربی تیم می‌ماند مگر اینکه یک شکست فاجعه آمیز دیگر مقابل ویکتوریا پلژن رقم بخورد. اخراج لوپتگی به نظر اجتناب ناپذیر می‌رسد و فقط باید دید چه زمانی رسمی می‌شود.

نظر شما