شناسهٔ خبر: 28900406 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در گزیده اخبار سیاسی۲۹ مهر بخوانید؛

صدور کیفرخواست برای ۸ مدیر دولتی/تکذیب اظهارات کریمی قدوسی/خنثی شدن طرح داعش برای نفوذ به ایران

صدور کیفرخواست برای هشت مدیر دولتی به اتهام تضییع اموال بیت المال، تقدیر جهانگیری از صادرکنندگان نمونه کشور، چرا آمریکا نمی‌خواهد ایران به FATF بپیوندد؟، تکذیب درخواست اعضای دولت از مراجع برای مذاکره با رهبری در موضوع آمریکا و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یک شنبه، بیست و نهم مهر ماه ۱۳۹۷ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری در مراسم گرامیداشت بیست و دومین سال‌روز ملی صادرات  که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، از ۵۰ شرکت صادرکننده ممتاز، نمونه ملی، برتر کشوری و برگزیده استانی سال ۱۳۹۷ تقدیر کرد.

در همین مراسم جهانگیری با تاکید بر اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران زورگویی و باج‌گیری از ملت ایران است، اظهار کرد: اینکه دولت با اطمینان اعلام می‌کند که واردات کالاهای اساسی و داروهای مورد نیاز مردم در حال انجام و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد، نه به دلیل اقدامات بشردوستانه ایالات متحده آمریکا، بلکه به دلیل راهکارهایی است که خود برای مواجهه با این شرایط اتخاذ کرده است. وی تاکید کرد: با اتحاد دوره سختی‌ها کوتاه می‌شود.

حاشیه های این مراسم از جمله شوخی جهانگیری با شریعتمداری تا خبر خوش معاون اول رئیس‌جمهوری را نیز میتوانید اینجا بخوانید.

همچنین دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت ، درپی اظهارات نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، ادامه این رفتار کریمی قدوسی را ناپسند و خلاف اخلاق اسلامی نامید و ضمن تکذیب اظهارات وی، تاکید کرد: درخواست اعضای دولت از مراجع برای مذاکره با رهبری در موضوع آمریکا کذب است.

چرا آمریکا نمی‌خواهد ایران به FATF بپیوندد ؟

یکی از مهمترین دلایل تسهیل انجام کلیدی ترین بخش تحریم های آمریکا علیه کشورمان در سال ۲۰۰۸ عدم عضویت ایران در FATF بود که آمریکا توانست با کمترین هزینه سیاسی آن را بعد از سه دهه محقق سازد.

در همین رابطه جلیل رحیمی‌جهان آبادی، رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به مهلت چهار ماهه FATF به ایران، گفت: تشخیص FATF در تمدید مهلت ایران صحیح بود و موجب شد که اسرائیل و آمریکا ناکام بمانند و ایران در لیست سیاه قرار نگیرد.

همچینین حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تشکیل کارگروهی بین دولت، مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت برای بررسی CFT خبر داد و افزود: دیروز جلسه خوب و منطقی در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) برگزار و قرار شد روز سه‌شنبه جلسه دیگری در مجمع تشخیص تشکیل شود. همچنین کارگروهی از دولت، مجمع تشخیص، مجلس و شورای نگهبان برای بررسی این لایحه مشخص شد.

یک مسئول عراقی از خنثی شدن طرح داعش برای نفوذ به ایران خبر داد و اعلام کرد که جنگنده های روسی با کمک یک گروه اطلاعاتی وابسته به وزارت کشور عراق توانستند برنامه داعش برای نفوذ به ایران، ترکیه، عراق و برخی کشورهای اروپایی را خنثی کنند. مدیر کل اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور عراق اعلام کرد که این گروه اطلاعاتی( الصقور) که در گروهک های تروریستی نفوذ کرده است اطلاعاتی در رابطه با نشست ها و تحرکات گروهک تروریستی داعش به ائتلاف چهارگانه عراق، سوریه ، ایران و روسیه داده است.

همچنین اداره کل هواپیمایی لبنان گزارش ادعایی فاکس نیوز مبنی بر انتقال یک محموله سلاح به این کشور توسط خطوط هوایی فارس قشم را رد و با انتشار بیانیه ای تصریح کرد که خطوط هوایی فارس قشم متعلق به ایران است که در تاریخ ۱۵ اکتبر ۲۰۱۸ (۲۴ مهرماه) برای پرواز باری میان فرودگاه‌های دمشق – بیروت – دوحه درخواست مجوز کرده بود.

یک مقام قضایی از صدور کیفرخواست برای هشت مدیر دولتی به اتهام تضییع اموال بیت المال خبر داد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه در این باره اظهار کرد: اخیرا از سوی دادسرا برای هشت نفر از مدیرانی که با اقدامات خود باعث تضییع اموال دولتی شده اند با صدور کیفرخواست تقاضای تعیین کیفر و جبران خسارت وارده، شده است.

سرپرست دادسرای ناحیه ۲۹ تهران (ویژه نوجوانان) نیز در نشست مشترک اعضای کانون وکلای دادگستری مرکز بر حضور وکیل برای متهمان دادسرای نوجوانان تاکید کرد و گفت: به جهت عدم توانایی نوجوانان در انتخاب وکیل، عدم فن بیان و عدم اشراف به قوانین حمایتی کانون وکلا قبول وکالت در پرونده‌های تسخیری اطفال و نوجوانان خصوصاً کودکانی که با سوء استفاده و ناآگاهانه مرتکب بزه شده‌اند ضرورت دارد.

*روایتی متفاوت از دیدار نخبگان و استعداد های برتر علمی با عنوان "گزارشی برای بازرسان آژانس!" را نیز میتوانید اینجا بخوانید.

*همچنین اخبار مربوط به معرفی چهار وزیر پیشنهادی وزارت خانه های کار، صنعت، اقتصاد و راه و مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یکشنبه) بیست و نهم مهر ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

نظر شما