شناسهٔ خبر: 28899193 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مهدي فخيم‌زاده در گفت‌وگو با آي‌فيلم: من و ميرباقري رقيب هم نيستيم/ بعد از 17 سال بازي در «مختارنامه» را پذيرفتم

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- مهدي فخيم زاده در گفت‌وگو با آي‌فيلم به‌بهانه پخش سريال «مختارنامه» در اين شبکه گفت: سال  65 «جدال» را بازي کردم و بعد از آن ديگر بازي نکردم؛ زيرا حضورم سر صحنه مشکلاتي را به وجود مي‌آورد. هم سوءتفاهم‌هايي را ايجاد مي‌کرد و خودم من هم صاحب سليقه شده بودم تا اينکه بازي در سريال «مختارنامه» را پذيرفتم.
به‌گزارش آريا به نقل از روابط‌عمومي شبکه آي‌فيلم، بازيگر نقش «عمربن سعد ابي وقاص» در سريال «مختارنامه» گفت: شخصيت تاريخي عمر سعد را به‌خوبي مي‌شناختم؛ اما هر کارگرداني به‌خصوص کارگردانان سريال‌هاي تاريخي برداشت‌هاي متفاوتي از شخصيت‌ها دارند. به همين خاطر عمر سعد «تنهاترين سردار» با عمر سعد «مختارنامه» تفاوت‌هايي داشت. نقش من در مختارنامه دچار نوعي جنون بود که بعد از واقعه کربلا برايش اتفاق افتاده بود و اين از نگاه داوود ميرباقري بود که من اين نگاه را در «تنهاترين سردار» نداشتم.
فخيم‌زاده با بيان اينکه نقش منفي را دوست ندارد بلکه نقش‌هايي را دوست دارد که ويژگي‌هاي شخصيتي پيچيده‌اي داشته باشد، تصريح کرد: در «مسافران مهتاب» شخصيت «نمکي» به‌نظرم شخصيت مثبتي بود اما در کل نقش‌هايي که انتخاب مي‌کنم چون پيچيدگي‌هاي خاص خودشان را دارند، بيشتر به‌سمت نقش‌هاي منفي سوق پيدا مي‌کنند تا مثبت؛ به همين خاطر اين برداشت مي‌شود که من نقش منفي را دوست دارم.
وي که پس از 17 سال در اين سريال مقابل دوربين رفته است، توضيح داد: زماني که وارد سينما شدم بعد از چند بازي به دنبال کارگرداني رفتم. اما بازي و کارگرداني را هر دو با هم انجام دادم. سال 64 يا 65 «جدال» را بازي کردم و بعد از آن ديگر بازي نکردم. زيرا حضور من سر صحنه مشکلاتي را به وجود مي‌آورد. هم سوءتفاهم‌هايي را ايجاد مي‌کرد و خودم من هم صاحب سليقه شده بودم و به همين دليل ديگر بازي نکردم تا وقتي ميرباقري نقش عمرسعد را پيشنهاد داد.
بازيگر «مختارنامه» ابراز کرد: بعضي‌ها فکر مي‌کنند ميرباقري و من رقيب هستيم، اما اينطور نيست. ميرباقري ذاتاً فيلم و سريال تاريخي را دوست دارد اما من اينطور نيستم و به ضرورت و احترامي که براي آقاي حيدريان داشتم کار تاريخي ساختم و يکي از دلايلي که من بازي در مختارنامه را قبول کردم وجود خود ميرباقري بود.
فخيم‌زاده در پاسخ به اين سؤال که بازيگري را ترجيح مي‌دهيد يا کارگرداني، گفت: بازيگري براي من هميشه در کنار کارگرداني جدي بوده و در تمام اين سال‌ها هر وقت تشخيص داده‌ام در اثري که مي‌سازم نقشي براي من مناسب است، آن را بازي کرده‌ام و هر جايي هم جايي براي بازي من نبوده اين کار را نکرده‌ام.

نظر شما