شناسهٔ خبر: 28898165 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بزرگداشت روز جهانی آمار و برنامه ریزی

مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی آمار و برنامه ریزی در بندرعباس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی آمار و برنامه ریزی در بندرعباس به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با حضور جمال مقدم رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات مرکز آمار کشور برگزار شد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات مرکز آمار کشور گفت: استاندارد کردن و مرجعیت آمار مهم‌ترین برنامه مرکز آمار کشور است.

جمال مقدم افزود: با توجه به نقش مهم آمار در پیشرفت کشور، ارتقا فرهنگ آماری بر عهده رسانه‌ها و برنامه ریزان و تولید کننده‌های آمار است.
وی بااشاره به ضرورت یکپارچگی تولید، پردازش، انتشار و اطلاع رسانی آماری گفت: وجود آمار‌های صحیح، دقیق و با کفایت سبب برنامه‌ریزی مناسب می‌شود.
بهروز اکرمی معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان در این همایش گفت: آمار از ضرویات هر جامعه برای اداره آن است.

وی افزود: محققان و علما آمار را پایه و اصول برنامه ریزی صحیح می‌دانند و آمار دقیق و علمی سبب آرامش و ثبات جامعه می‌شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان گفت: همه نهاد‌ها، ادارات و شرکت‌ها موظفند تا آمار دقیقی از عملکرد خود ارائه دهند و مناطق آزاد و شرکت‌هایی که دفاتر آن‌ها در استان نیت نیز موظفند در امور آماری همکاری کنند.

اکرمی آمارسازی و آمار ناقص را امری غیر حرفه‌ای دانست که سبب بروز مشکل در مدیریت و برنامه ریزی می‌شود.

صالح دریانورد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان هم دراین همایش گفت: با جمع آوری اطلاعات آحاد جامعه بر اساس آمارگیری و سرشماری مبنای تهیه و تدوین برنامه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی است.

وی افزود:بر اساس آمار‌ها سرانه هزینه هر خانواده شهری درهرمزگان ۲۰ میلیون تومان در سال است که ۳ میلیون تومان از سرانه کشوری بیشتر است.

داوودی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مراسم بزرگداشت روز جهانی آمار و برنامه ریزی گفت:آمار دقیق و برنامه ریزی موثر یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی است.

وی افزود:جمع آوری اطلاعات و آمار باید منجر به مداخله شودتا موثر باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:برنامه ریزی و مدیریت از ارکان توسعه ماندگار است که باید به روز شوند.
در پایان مراسم از فعالان حوزه آمار در بخش‌های اجرایی ادارات و سازمان‌های استان تجلیل شد.

انتهای پیام/ر


تجلیل از فعالان حوزه آمار

نظر شما