شناسهٔ خبر: 28897514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طرح ترافیکی ویژه پلیس راهور همدان برای عبور زائران عتبات آغاز شد

R41405/P1336/S6,75/CT1

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان از اجرای طرح ویژه ترافیکی مسیر عبور زائران عتبات عالیات از ۲۸ مهر تا ۱۵ آبان ماه در همدان خبر داد.

صاحب‌خبر -

نعمت الله زنگنه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: شهر همدان به عنوان اصلی ترین محور عبور زائران کربلا در روز های اربعین است و باید ترافیک 14 استان مانند زنجان، خراسان های سه گانه، قزوین، قم، تهران، البرز، سمنان، گیلان، گلستان، مازندران و حتی بخشی از ترافیک عبوری زائران استان کرمان را هم مدیریت کند.

وی با یاد‌آوری اینکه در این بازه زمانی زائران عتبات عالیات با خودروی شخصی و ناوگان عمومی در حد فاصل میدان کربلا تا میدان سردار شهید حاج حسین همدانی تردد می کنند و اکثریت تردد ها هم خودروی شخصی است، گفت: پلیس راهور شهرستان همدان برای مدیریت ترافیک این نقطه که حدود 12 کیلو متر است، گشت های ثابت پیاده و موتوری به غیر از گشت های موتوری است که هر روز این محور را رصد ترافیکی می کنند.

زنگنه  افزود: برای روان سازی ترافیک و بهبود حرکت زئران پیاده و سواره، 27 گرو کاری خودرویی و پیاده از روز گذشته در این محور مستقر شدند. این نیرو‌ها در  9 نقطه مسیر به صورت مشخص به مدیریت ترافیک خواهند پرداخت و در 3 نوبت کاری با لغو مرخصی‌ها و حضور 24 ساعته در  این محور دارند.

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان بدون اشاره به آمار سال گذشته تصادف های جرحی و خسارتی این مسیر گفت: سال قبل با نظارت ویژه ای که بر این محور در همدان داشتیم هیچ خسارت فوتی را شاهد نبودیم ضمن اینکه از رانندگان تقاضا داریم با صبر و حوصله رانندگی کنند از مسئولان موکب های پذیرایی صلواتی  درخواست داریم که به هیچ توزیع نذری خود را در عرض محور عبوری انجام ندهند و به همکاران خود در موکب هم این موضوع را گوشزد کنند تا حادثه ترافیکی را شاهد نباشیم.

وی افزود: با هماهنگی که به شهرداری منطقه 4 همدان داشتیم قرار شده است اصلاح و استاندارد سازی دور برگردان حد فاصل میدان های سردار شهید حاج حسین همدانی و سردار شهید سعید قهاری به سرعت تمام کند. با اتمام این طرح دیگر تلاقی بین خودرو های عبوری در مسیر مستقیم از هر 2 تقاطع غیر هم‌سطح  خودرو های در حال گردش شاهد نخواهیم بود.

زنگنه گفت: برای کاهش ترافیک معبر در مجاورت همه موکب ها فضایی برای پارک خودرو پیش بینی شده است و رانندگان باید با نظم در این فضا ها پارک کنند.

 انتهای پیام/ ت

نظر شما