شناسهٔ خبر: 28897148 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

جزییات جدیدی از کنسول جدید شرکت اینتلی‌ویژن منتشر شد

شرکت اینتلی‌ویژن اینترتینمنت در جریان مراسم Retro Gaming Expo به صورت رسمی از جزییات کنسول جدید خود و تاریخ عرضه‌ی آن به بازار رونمایی کرده است.

صاحب‌خبر -
جزییات جدیدی از کنسول جدید شرکت اینتلی‌ویژن منتشر شد

شرکت اینتلی‌ویژن اینترتینمنت در جریان مراسم Retro Gaming Expo به صورت رسمی از جزییات کنسول جدید خود و تاریخ عرضه‌ی آن به بازار رونمایی کرده است.

شرکت اینتلی‌ویژن اینترتینمنت (Intelivision Entertainment) اولین بار در ماه می سال جاری میلادی خبر از ساخت یک کنسول جدید داد و حالا این شرکت در مراسم Retro Gaming Expo اطلاعات جامعی از این کنسول را منتشر کرده است. اگرچه اطلاعات تکمیلی و ویدئوی رسمی این مراسم فردا، دوشنبه ۳۰ مهر منتشر می‌شود ولی یکی از افراد حاضر در این مراسم برخی از اطلاعات منتشر شده در این مراسم را در اختیار هواداران قرار داده است. مهم‌ترین بخش اطلاعات منتشر شده از این کنسول نام و تاریخ رسمی انتشار آن است. این کنسول Intelivision Amico نامیده شده و در تاریخ ۱۰ اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی (سه‌شنبه ۲۹ مهر ماه سال ۱۳۹۹) منتشر خواهد شد.

لغت Amico در زبان ایتالیایی به معنای دوست بوده و از آن‌جا که با یک کنسول خانوادگی طرف هستیم، این نام برای این کنسول انتخاب شده است. براساس اطلاعات منتشر شده در این مراسم، شرکت اینتلی‌ویژن تنها اجازه‌ی انتشار عناوین دوبعدی با رده‌بندی سنی E10+ و یا کمتر با قیمتی بین ۳ تا ۸ دلار را برروی این کنسول خواهد داد. به نظر می‌رسد یک چیپ الکترونیکی ویژه در این کنسول استفاده شده است که کیفیت بازی‌های دوبعدی را به حداکثر رسانده و به به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد بازی‌های دوبعدی با کیفیتی حتی بهتر از کنسول‌های پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان تولید کنند.

شرکت اینتلی‌ویژن تایید کرده است که تمامی عناوین این کنسول انحصاری خواهند بود و خود این شرکت بیشتر برروی بازسازی بازی‌های قدیمی تمرکز خواهد داشت. آن‌ها برنامه دارند نه‌تنها عناوین قدیمی کنسول Intelivision را بازسازی کنند، بلکه بسیاری از بازی‌های کلاسیک کنسول‌هایی مانند Atari و Imagic نیز برای کنسول Amico بازسازی خواهند شد. برخی از عناوینی که از آن‌ها در جریان این مراسم نام برده شد شامل Moon Control، Burgertime، Lode Runner، ToeJam and Earl، Spelunker و Pong می‌شود. اگرچه تریلر هیچ یک از این عناوین نمایش داده نشده است ولی به احتمال زیاد شاهد بهبود گرافیکی و کیفیت صدای نسخه‌ی بازسازی شده‌ی این عناوین در کنار اضافه شدن مراحل جدید و پشتیبانی از سرویس‌های آنلاین خواهیم بود.

شرکت اینتلی‌ویژن قصد دارد به جای تمرکز برروی تعداد، برروی کیفیت بازی‌های کنسول Amico تمرکز کند. آن‌ها تنها اجازه‌ی انتشار عناوینی را خواهند داد که باور دارند نمره‌ای بالاتر از ۷/۱۰ دریافت می‌کنند. با این حال آن‌ها امیدوارند استودیوهای تردپارتی به ساخت بازی برای کنسول Amico علاقه نشان دهند. کنسول Amico از یک سیستم رتبه‌بندی (Leaderboard) پیشرفته پشتیبانی می‌کند که به شما اجازه می‌دهد رتبه‌ی خود در اکثر عناوین این کنسول را در هر لحظه در مناطق مختلف بررسی کنید. بیشتر عناوین این کنسول به صورت دیجیتالی عرضه خواهند شد ولی شرکت اینتلی‌ویژن چندین نسخه‌ی فیزیکی ویژه را برای این کنسول در نظر گرفته‌اند.

در جریان این مراسم تصاویری از خود کنسول نیز منتشر شده است. متاسفانه از آن‌جا که کیفیت ویدئوی منتشر شده در مراسم پایین بوده و تصاویر از روی پرده‌ تهیه شده‌اند، تصاویر منتشر شده نیز کیفیت پایینی دارند. کنسول جدید شرکت اینتلیوژن به شکلی باریک طراحی شده و با مشاهده‌ی آن‌ها رایانه‌های همراه Macbook در ذهن تداعی می‌شود. برروی این کنسول بخش‌هایی تعبیه شده است که به شما اجازه می‌دهد کنترلرهای خود را آن‌جا قرار داده و آن‌ها را شارژ کنید. همچنین تایید شده است که از آن‌جا که اکثر بازی‌های این کنسول به صورت دیجیتالی منتشر می‌شوند این کنسول از ارتباط Wifi پشتیبانی کرده و خروجی آن به صورت HDMI خواهد بود.

کنترلرهای بازی به صورت بلوتوث به سیستم متصل می‌شوند و طراحی آن‌ها ترکیبی از Joystick کنترلرهای کنسول کلاسیک اینتلی‌ویژن و دکمه‌های استفاده شده برروی ۳DS و یک صفحه‌ی لمسی خواهد بود. شرکت اینتلی‌ویژن تایید کرده است که کار طراحی کنترلرهای این کنسول ۸۰ درصد پیش رفته و تقریبا نهایی شده است. همچنین بیان شده است که کنترلرهای کنسول Amico شامل ویژگی‌هایی مانند Gyro Support، Accelerometer Vibration، یک میکروفون و یک صفحه نمایش لمسی رنگی در اندازه‌های ۳ اینچ در ۱٫۲ اینچ خواهد بود.

در جریان این مراسم بیان شده است که کنسول Amico قیمتی در محدوده‌ی ۱۵۰ تا ۱۸۰ دلار خواهد داشت ولی قیمت نهایی آن نزدیک به زمان عرضه، نهایی و اعلام خواهد شد. تا این لحظه، تنها اطلاعات دقیق منتشر شده از این کنسول زمان انتشار آن است. به محض انتشار اطلاعات بیشتر و یا ویدئوی رسمی این مراسم آن‌ها را با شما در میان خواهیم گذاشت.

تصاویر منتشر شده از این مراسم را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.




نظر شما