شناسهٔ خبر: 28896951 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

بدون مسي و رونالدو؛ اين ال کلاسيکو نيست!

هفته آينده ديدار ال کلاسيکو بين رئال مادريد و بارسلونا برگزار خواهد شد و اين اولين ديدار پس از سال 2007 است که رونالدو و مسي در آن حضور ندارند.

صاحب‌خبر -

انتقال رونالدو از رئال مادريد به يوونتوس در طول تابستان، اولين ديدار بدون حضور او در 9 سال اخير را رقم مي‌زد ولي غيبت مسي که در جريان ديدار شب گذشته تيمش مقابل سويا دچار مصدوميت شد، حال باعث شده تا اولين ال کلاسيکو، پس از 23 دسامبر 2007، بدون حضور ليونل مسي و رونالدو برگزار شود.

 

 

 

 

مسي شب گذشته پاس گل اول بارسا را براي کوتينيو ارسال کرد و گل دوم تيمش را نيز با يک ضربه دقيق به ثمر رساند. ولي مهاجم آرژانتيني ، به شکل خطرناکي زمين خورد و همين موضوع باعث شکستگي در دست راستش شد و عثمان دمبله به جاي او به زمين رفت. بارسا پس از بازي تاييد کرد که ليونل مسي براي سه هفته قادر به همراهي تيمش نخواهد بود و در ديدار مقابل اينتر در چمپيونزليگ و ال کلاسيکو حساس هفته بعد غايب خواهد بود.

 

در دسامبر 2007 نيز ليونل مسي به علت مصدوميت از ميادين به دور بود و نتوانست بارسا را همراهي کند و رئال با تک گل خوليو باپتيستا در نوکمپ به پيروزي رسيد.

 

 

 

 

ليونل مسي تا به حال در 37 ال کلاسيکو به ميدان رفته که 17 پيروزي، 8 تساوي و 12 شکست به دست آورده است.و آمار بهتري نسبت به رونالدو به ثبت رسانده است. در آن سو، رونالدو 8 پيروزي، 7 تساوي و 14 شکست در 29 بازي داشته است. درصد برد ستاره آرژانتيني 45.9 درصد بوده در حالي که رونالدو 27.6 درصد پيروزي به دست آورده است.

 

اما مسي و رونالدو اکثر رکوردهاي ال کلاسيکو را نيز به نام خود زده اند. براي شروع، رونالدو تنها بازيکن تاريخ ال کلاسيکوهاست که در 6 بازي پياپي موفق به گلزني شده است. او تنها بازيکني است که 11 گل در نوکمپ زده و بهترين گلزن اروپايي ال کلاسيکو ها با 17 گل .

 

 

 

 

اما با وجود اين آمار شگفت انگيز، بار ديگر مسي شرايط بهتري در ال کلاسيکوها نسبت به رونالدو دارد. ستاره آرژانتيني 26 گل در اين رقابت زده که بهترين گلزن تاريخ ال کلاسيکو نام مي‌گيرد. او 14 پاس گل نيز براي هم تيمي هايش ارسال کرده که از اين حيث نيز رکورد دار است. او همچنين 15 گل در سانتياگو برنابئو به ثمر رسانده که تا به حال هيچ بازيکني اين تعداد گل در برنابئو نزده است. او همچنين رکورددار گلزني در الکلاسيکو هاي لاليگا (17 گل) و سوپرکاپ (6 گل ) است.

 

ليونل مسي آمار بهتري در اين مدت نسبت به رونالدو در الکلاسيکو ها به ثبت رسانده ولي بايد اين موضوع را در نظر گرفت که او در بازه زماني بيشتري در ال کلاسيکو ها شرکت داشته  و بازي هاي بيشتري نيز انجام داده است.

نظر شما