شناسهٔ خبر: 28894150 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

پنجمین جلسه شورای مدیران ICT استان گیلان برگزار شد

این نشست با هدف پیگیری مصوبات سفر وزیر ارتباطات و بررسی مشکلات، چالش‌ها و مباحث مورد بحث دفاتر پیشخوان دولت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، پنجمین نشست مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت در استان با هدف پیگیری مصوبات سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و بررسی مشکلات، چالش‌های موجود پیرامون دفاتر پیشخوان خدمات دولت با مخابرات در سالن اجتماعات مخابرات منطقه گیلان برگزار شد.

فرزاد توکلی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، در ابتدا، ضمن تشکر از اعضای محترم شورا تاریخچه‌ای از کارگروه و نحوه انجام فرآیند کار دفاتر پیشخوان خدمات دولت ارائه و در ادامه به دیگر مباحث جلسه پرداختند.

مدیرکل ICT استان در خصوص پیگیری مصوبات سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان گیلان اشاره و افزود:  50 نقطه از150 نقطه گردشگر پذیر در استان که مصوب شده بود توسط اپراتورهای تلفن همراه تا پایان شهریور 97  سرویس wifi uploading  ارائه گردد؛ آماده بهره‌برداری بوده و تلفن‌های همراه و ثابت خانگی که سرویس خود را بر بستر WLL ارائه می‌نمودند در فاز اول جمع آوری و اقدام شد و در حال توسعه و تبدیل به نسل چهارم می‌باشند.

وی در خصوص مشکلات و چالش‌های پیش روی دفاتر پیشخوان دولت با دستگاه‌های خدمات رسان افزود: دستگاه‌های خدمات دهنده موظف هستند هر گونه تخلف دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی را به اداره کل ICT اعلام و اخذ هر گونه مفاصا حساب اعم از بیمه و مالیات برای تغییر نام دفاتر به تناسب اهمیت باید از سوی دستگاه‌های خدمات دهنده صورت پذیرد.

فرزاد توکلی از رعایت فاصله صنفی برای دفاتر پیشخوان دولت برابر با آیین‌نامه اصول حاکم بر دفاتر پیشخوان خدمات دولت اشاره و گفت: اپراتورهای تلفن همراه در مورد ترابرد پذیری نباید هیچ گونه اجباری برای دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی ایجاد نمایند.

نظر شما