شناسهٔ خبر: 28893684 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پلارک در گفتگو با شبستان خبر داد

انتقال امکانات موکب‌ها به عراق با ۳ هزار کامیون/خدمات‌رسانی۳۵۰ هزار خادم به زائران اربعین ۱۴۴۰

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین از انتقال امکانات موکب ها با ۳ هزار کامیون به عراق خبر داد و گفت: بیش از ۳۵۰ هزار خادم در موکب ها به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

حسن پلارک در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه محدودیت هایی برای ارسال کالاهای اساسی به عراق وجود داشت که خوشخبتانه این مهم با رایزنی های صورت گرفته برطرف شده است، گفت: در واقع بر اساس پیش بینی صورت گرفته برای میزان وعده های غذایی که طبخ می شود، برای هر موکب حواله صادر خواهد شد.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین با اشاره به اینکه 3 هزار کامیون امکانات موکب ها را به مکان های مشخص شده در کشور عراق منتقل می کنند، اظهار کرد: تاکنون مجوز 2 هزار کامیون توسط مسئولان بغداد صادر شده و اطاعات آنها به گمرک و استان های مرزی ارسال شده است تا در مرز با مشکل برای تردد مواجه نشوند.

وی افزود: طبق پیش بینی ها تاخیر 4 روزه وجود دارد اما نهایتا موکب ها با تلاش صورت گرفته برپا خواهند شد زیرا خدمات دهی از 4 ماه صفر شروع شده و با برنامه ریزی تا 25 ماه صفر ادامه خواهد داشت.

پلارک ادامه داد: در این بین نیز مقرر شده موکب ها با بیش از 350 هزار نفر خادم به مردم و زائران اربعین خدمات رسانی کنند.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مشارکت‌های مردمی برای ایام اربعین، ادامه داد: برخی افراد به صورت حقیقی پس از کسب مجوز اقدام به برپایی موکب می کنند؛ در این بین نیز افرادی که قصد کمک نقدی دارند می توانند وجوه نذری خود را به حساب 1040 بانک های ملی و سپه واریز کنند یا از طریق شماره گیری در سامانه #233* نذورات خود را اهدا کنند.

نظر شما