شناسهٔ خبر: 28890955 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز دومین روز انتخابات مجلس افغانستان

در روز اول انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان حدود 40 نفر کشته و 120 نفر زخمی شدند و از پنج هزار مرکز رای گیری، ۴۰۰ مرکز آن دیروز باز نشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاري صداوسيما، دومین روز انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان در مراکز انتخاباتی که دیروز بسته ماند، صبح امروز آغاز شده است.
کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد: دومین روز انتخابات مجلس نمایندگان در ۴۰۰ مرکز انتخاباتی در ۱۴ استان این کشور امروز برگزار می‌شود و قرار است افرادی که دیروز در این مراکز از شرکت در انتخابات مجلس بازمانده اند، در انتخابات شرکت کنند.
از مجموع پنج هزار مرکز رای گیری، ۴۰۰ مرکز آن دیروز به دلایل نرسیدن لوازم انتخاباتی، حضور نیافتن کارمندان کمیسیون و خرابی دستگاه‌های «بیومتریک» (دستگاه ثبت هویت رای دهندگان) باز نشد.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2751388" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2258251/2751388?width=400&height=300"></script></div>

در روز اول انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان حدود چهل نفر براثر انفجارها، حملات، انفجار انتحاری و درگیری‌های مخالفان مسلح با نیرو‌های امنیتی افغان کشته و یکصد و بیست نفر دیگر زخمی شدند.
کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد از مجموع هشت میلیون و هشتصد هزار نفرکه برای شرکت در انتخابات مجلس نام نویسی کرده بودند، حدود سه میلیون نفر رای دادند.
قرار است از میان دو هزار و پانصد نامزد انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان دویست و پنجاه نفر راهی مجلس آینده این کشور شوند.
هزینه انتخابات مجلس نمایندگان افغانستان حدود یکصد و بیست میلیون دلار اعلام شده است.

نظر شما