شناسهٔ خبر: 28890402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استفاده از بتن غلطکی برای محوطه سازی پست برق

برای نخستین بار در صنعت برق کشور محوطه سازی پست هاتف اصفهان با صرفه جویی ۷۵۰میلیون تومانی با سیمان غلطکی اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اصفهان؛ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان با بیان اینکه حجم کارقابل اجرا در پست 400به63 کیلوولت هاتف 17هزار مترمربع بوده که تاکنون 13هزار مترمربع روسازی شده گفت: برآورد هزينه کل روسازی حدود 550ميليون تومان بوده که نسبت به هزينه اجرای روسازی با آسفالت که بیش از یک ميليارد و 300 میلیون تومان است، 750میلیون تومان صرفه جویی شده است.
موسی رضایی افزود:این طرح با هدف صرفه جویی در هزینه ها، استفاده از تکنولوژی جایگزین آسفالت و اجرای اقتصادمقاومتی با همکاری گروه پژوهشی فناوری های نوین در مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان اجرا شده است.
وی مزایای استفاده از این نوع بتن را افزايش مقاومت خمشي و استحکام سازه اي، دوام بيشتر در برابر شرايط آب و هوايي گرم، دوستدار محيط زيست به دليل استفاده نکردن از قير، عمر مفيد تا سه برابر روسازي آسفالتي سنتي، کاهش ضخامت لايه هاي روسازي،هزينه اجراي کمتر و سرعت اجراي يکسان بیان کرد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان افزود:پست 400به63 کیلوولت هاتف در زميني به وسعت 25هکتار در شرق اصفهان و در کیلومتر 55 جاده اصفهان - کوهپایه با اعتبار ارزي بیش از 22ميليون يورو و ريالي 112ميليارد ريال با تسهیلات بانك توسعه اسلامي تاکنون 90درصد پیشرفت داشته است.

 

نظر شما