شناسهٔ خبر: 28883868 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نامه جمعي از استادان مخالف CFT به شوراي نگهبان

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - تعدادي از استادان حقوق و علوم سياسي و چند ديپلمات اسبق در نامه اي به شوراي نگهبان مدعي شده اند: تاييد CFT به افزايش فشار تحريم ها عليه ايرانيان با نام شوراي نگهبان است.

در اين نامه که نسخه اي از آن شنبه به ايرنا ارسال شده، آمده است : با توجه به تصويب لايحه دولت با عنوان «لايحه الحاق جمهوري اسلامي ايران به کنوانسيون بين المللي مقابله با تأمين مالي تروريسم (ICSFT )» در مجلس و ارسال مصوبه مجلس شوراي اسلامي‏ به شوراي تگهبان قانون اساسي؛ به نظر مي رسد مصوبه فوق با سؤالات، شبهات و ابهامات مواجه شده که لازم است در مورد آنها بررسي صورت پذيرد.
به گفته اين افراد ، الحاق به `کنوانسيون بين المللي مقابله با تأمين مالي تروريسم (ICSFT)`، تبعاتِ خسارت بار سياسي، امنيتي، بين المللي، مالي، تحريمي و نيز حقوقي براي کشور ايجاد کند.
همچنين الحاق ايران به `کنوانسيون بين ‌المللي مقابله با تأمين مالي تروريسم (ICSFT)`؛ ناقض برخي اصول قانون اساسي است .
در اين نامه تصريح شده است : قطعاً بعد از پذيرفتن شروط FATF و تصويب لوايح مرتبط با آن و الحاق به ICSFT، مشکل بانکي ايران حل نخواهد شد،
در ادامه آمده است: اگر هدفِ `گروه ويژه اقدام مالي`، واقعاً فقط مقابله با تأمين مالي تروريسم است و توطئه اي در کار نيست، نيازي به عضويت ايران در کنوانسيون مذکور نبوده و نيست، بلکه کافي است که مواردي به قوانين داخلي ايران اضافه شود.
**1601**
انتهاي پيام /*

نظر شما