شناسهٔ خبر: 28883756 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

کتابخانه های روستایی آذربایجان شرقی تجهیز می شوند

تبریز – معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی تجهیز کتابخانه های روستایی استان آذربایجان شرقی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید هادی حسینی معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر شنبه در مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز که با حضور مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی، پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان مردم استان در مجلس و برخی مدیران استان برگزار شد، با اشاره به اینکه کتاب سبب ماندگاری جامعه و فرهنگ می شود، اظهار داشت: خداوند کتاب قرآن را به عنوان معجزه پیامبر اسلام به مسلمانان عطا کرد و هر امتی که از این کتاب بهره برداری کند سعادتمند خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه کتاب در استان ها اظهار داشت: نمایشگاه کتاب در ۳۲ استان کشور برپا می شود و این سیاست با نگاه اینکه ایران، تهران نیست، برگزار می شود.

حسینی از استاندار آذربایجان شرقی، قول کمک مالی۷۵۰ میلیون ریالی برای تجهیز کتابخانه های روستایی گرفت و اظهار داشت: ۷۵۰ میلیون ریال نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می کند تا کتابخانه های روستایی استان آذربایجان شرقی تجهیز شود.

معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه سهم فرهنگ از حوزه بودجه، یک سیزدهم است، ابراز داشت: سرانه شهرستانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمتر از ۱۰ میلیون تومان است و شرایط خوبی در این زمینه نداریم، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست داریم تا نسبت به افزایش بودجه فرهنگی اقدام کنند.

وی ادامه داد: سرانه کمک به کانون های فرهنگی هنری مساجد کمتر از یک میلیون تومان است، در حالی که ۲۳ هزار مسجد در حال حاضر تحت پوشش ماست و تکلیف برنامه ششم توسعه بیش از ۵۰ هزار مسجد است.

حسینی در ادامه تاکید کرد: دنیا به فرهنگ ایران افتخار می کند و اگر فرهنگ در کشور تقویت شود، تولید محصولات کشاورزی و صنعتی و دیگر زمینه ها بهبود پیدا می کند.

معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه های نیمه تمام فرهنگی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: باید در ردیف اعتبارات ملی فکری برای پروژه های فرهنگی نیمه تمام شود تا هر چه زودتر شاهد بهره برداری آن ها باشیم.

نظر شما